شورای فرهنگی در خوابگاه‌های دختران و پسران راه‌اندازی می‌شود

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی شورای فرهنگی در خوابگاه‌های دختران و پسران این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری در بیستمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی، معاونت درمان و امور ایثارگران این دانشگاه ۱۲ جلسه تلاوت و تفسیر قرآن کریم برای سه گروه هدف دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت‌علمی با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین پیرو پیشنهاد وزارت بهداشت به مرکز قرآن و عترت دانشگاه، جلسات قرآنی ویژه دانشجویان با همکاری دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران برگزار خواهد شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین پیشنهاد راه‌اندازی شورای فرهنگی در خوابگاه‌های دختران و پسران در این دانشگاه خبر داد و گفت: این شورا به صورت فصلی با رویکرد رسیدگی به مسائل و چالش‌های پیش روی دانشجویان را مطرح کرد.

در ادامه، الهه متوسلی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای ارتقاء امکانات و تجهیزات خوابگاه‌های دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه همسو با خوابگاه دانشجویان ایرانی با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی امکان اختصاص فضایی جدید به دانشجویان بین‌المللی متأهل این دانشگاه وجود ندارد.

روح الله نوریان مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز لازمه فعالیت دانشجویان در حوزه فرهنگی را سخت‌کوشی و سرسختی دانست و گفت: معاونت بین‌الملل و پردیس بین‌الملل دانشگاه در رفع نیازهای فرهنگی دانشجویان برنامه های زیادی در دست اجرا دارد.

نسرین دشتی سرپرست مدیریت آموزش دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با تأکید بر اینکه تحصیل دانشجویان در کشوری دیگر، فرصت بسیار مغتنمی برای آشنایی با فرهنگ‌های جدید و  البته کسب تجاربی متفاوت است، گفت: بدون شک کسب این تجربیات با مسائل مختلفی نیز همراه است و ما در معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل آماده رفع چالش‌ها و مشکلات آموزشی پیش روی دانشجویان بین‌المللی هستیم.

در پایان، حامد شفارودی مدیر تربیت‌بدنی این دانشگاه نیز به ارتباط خوب و مؤثر میان این مدیریت با معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با کاهش محدودیت‌های کرونایی برنامه‌های ورزشی دانشجویان ایرانی و بین‌المللی دانشگاه را به صورت مجازی دنبال کرده و در صورت امکان تورها و اردوهای فرهنگی و تفریحی را برای آن‌ها برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =