عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان قابل قبول بوده است

مربی فوتبال کشورمان معتقد است که تیم‌های ایرانی تا اینجای کار در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی را داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ ایرج طالع که از مربیان و آنالیزورهای با سابقه فوتبال کشورمان است در مورد وضعیت لیگ قهرمانان آسیا و تیم های ایرانی حاضر در این بازی‌ها گفت و گویی با ایسکانیوز انجام داد که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

تیم‌های ایرانی آمار بهتری نسبت به دیگر تیم ها داشته اند

کارشناس فوتبال کشورمان در آغاز صحبت های خود آمارهای دقیقی از بازی های لیگ قهرمانان آسیا ارائه داد و تصریح کرد: با پایان بازی های دور رفت و برگزاری سی بازی ، میانگین ۲.۶۶ گل در هر بازی به ثبت رسید که آمار قابل قبولی برای مسابقات محسوب می شود و نشان می‌دهد که تیم‌ها بدون رعایت جانب احتیاط در پی انجام بازی های زیبا و پرگل بوده اند. مسئله ای که در مقایسه با لیگ ایران که اکثر دیدارها با گل های اندک به پایان می رسد و تیم‌ها روی به بازی های نتیجه محور آورده اند جالب توجه است.

طالع در ادامه صحبت های خود اشاره کرد: در طول سی بازی برگزار شده ششصد و شصت و نه شوت به سمت دروازه ها نواخته شد که دویست و سی و هفت شوت از آنها در درون چارچوب بوده است و دروازبانان مجبور به واکنش شده اند. در طول این دیدارها بیست و شش هزار و دویست و چهل و دو پاس رد و بدل شد که آمار قابل احترامی است. برای مثال تیمی مانند استقلال در حالی در دیدار مقابل الشرطه عراق آمار بیش از ششصد پاس را داشت که این آمار در دیدارهای داخلی این تیم دیده نشده است. میزان گل های زده شده روی ضربات کرنر به نسبت تعداد کرنرها عدد مناسبی نیست در این بازی ها دویست و هشتاد و دو کرنر روی دروازه‌ها ارسال شده است که اکثر آنها نتیجه‌ای برای تیم‌ها نداشته است. نکته قابل توجه این است که اگر این آمار در فوتبال اروپا اتفاق بیفتد تعداد گلها بسیار بالاتر از این خواهد بود و این نشان می دهد تیم های آسیایی باید روی شروع مجدد ها بیشتر کار کنند تا از کرنر های زیاد بدست آمده بهتر استفاده کنند. آمار بعدی که جالب توجه است تعداد پنالتی‌های رخ داده در دور رفت است که تعداد آن ها هشت عدد بوده است. همچنین داورها هفتصد و هشتاد چهار بار مجبور به سوت زدن و توقف بازی شده اند که طی آن هفتاد و هفت کارت زرد و دو کارت قرمز از جیب آنها خارج شده است. بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که تیم‌های ایرانی با توجه به اینکه نسبت به تیم‌های دیگر دستشان خالی‌تر است و امکان جذب بازیکن و مربی خارجی را ندارند آمار بهتری را در مقایسه با آنها ثبت کرده‌اند نمونه آن دیاباته و فرشید اسماعیلی هستند که اکنون جزو بهترین گلزنان جام هستند.

آسیا جای تجربه اندوزی نیست

مربی فوتبال کشورمان ادامه داد: تیم‌های الهلال، استقلال، الدحیل، الشارجه، النصر، فولاد و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که تا بدین جا بهتر از سایرین کار کرده‌اند. تیم‌های ایرانی بخصوص تراکتور باید بدانند که این بازی‌ها جای تجربه اندوزی نیست و از ابتدا باید با تجربه و تمرکز بالا در این دیدارها حاضر شد.

کادرفنی تراکتور تجربه لازم برای حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و این مسئله در طول بازی ها به این تیم ضربه زده است. زمانی که مسئولان تراکتور رسول خطیبی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند نگاهشان فقط معطوف به لیگ برتر بود و چشم انداز بلند مدتی برای تیم خود نداشتند که این خود مایه تاسف است زیرا اگر تغییراتی در باشگاهی صورت میگرد باید با چشم انداز 10 ساله باشد نکته‌ای که در باشگاه تراکتور و سایر باشگاه‌های ایرانی آن را نمی‌بینیم. با تمرکز بر روی عملکرد کادرفنی تراکتور عدم تجربه آنها بیشتر به چشم میخورد. کادرفنی این تیم در استفاده درست از پتانسیل‌های بازیکنان خود ضعیف عمل کرده است و تعویض‌هایی که انجام داده‌اند به جای کمک به تیم به ضرر آنها تمام شده است.

تجربه بازی در لالیگا به نکونام کمک کرده است

ایرج طالع در مورد عملکرد فولاد خوزستان تصریح کرد: کادرفنی و تیم آنالیز فولاد برعکس تراکتور عملکرد بسیار خوبی را داشته اند و به خوبی توانسته‌اند بازی تیم های حریف را کنترل کنند. تجربه حضور جواد نکونام در لالیگا و بازی در کنار ستارگان دنیا باعث شده است که وی بتواند با برنامه ریزی بسیار خوب تیمش را راهی مسابقات کند نکونام با عملکرد بسیار خوب خودش در این مسابقات نشان داد که بی جهت نیست که اکنون در یکی از بهترین تیم های لیگ برتر ایران مربیگری می کند.

فینالیست شدن بسیار سخت‌تر از سال گذشته شده است

کارشناس فوتبال کشورمان توضیحاتی را درباره وضعیت پرسپولیس ارائه داد و تأکید کرد: فینالیست دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا برای صعود مجدد به فینال این بازی‌ها کار دشوارتری را نسبت به سال گذشته دارد. نماینده کشورمان به این نکته توجه کند که سال گذشته تیمی مانند الهلال به دلیل مبتلا شدن بازیکنانش به کرونا از مسابقات کنار گذاشته شد و همین عامل راه را برای صعود دیگر تیم‌ها باز کرد. اما امسال شرایط متفاوت شده است و تیم‌ها با مراقبت‌های زیاد کمتر درگیر کرونا می شوند و همه برای صعود به مراحل بالاتر می‌جنگند.

خط دفاع و خط حمله استقلال بالانس نیستند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: کادر فنی استقلال در این دوره تغییرات تاکتیکی زیادی را در طول بازی‌ها انجام داده‌اند و بعضاً جای بازیکنان را هم تغییر می‌دهند که این باعث غافلگیری تیم حریف می‌شود. در مسابقاتی مانند لیگ قهرمانان آسیا که بازی‌ها به صورت رفت و برگشت است دیدارهای برگشت حکم نیمه‌ مربیان را دارد و در این بازی ها است که استفاده از اصل غافلگیری میتواند به تیم‌ها کمک کند کاری که استقلال تا بدین جای کار به خوبی آن را انجام داده است. در دیدارهای فشرده لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های برگشت بسیار مهم است و مربیان باید با صبوری و کنترل توان بدنی بازیکنان نتایج لازم را بدست بیاورند.

عاملی که تا اینجا تیم فوتبال استقلال را اذیت کرده است عدم وجود یک مدافع باتجربه است که بتواند تیمش را هدایت کند و همین ضعف باعث ایجاد مشکلات زیادی در خط دفاعی این تیم شده است.

استقلالی‌ها اگر می‌خواهند در این مسابقات به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند باید بین خط حمله و خط دفاع خود بالانس ایجاد کنند و این چیزی است که تا اینجا در این تیم شاهد آن نبوده‌ایم.

ایرج طالع در پایان صحبت های خود افزود: در دور برگشت قطعا شاهد دیدار های نزدیک تر و حساس تری بین تیم‌ها خواهیم بود و اگر مربیان از نظر دانش فنی دچار مشکل نشوند بازی‌ها کم گل‌تر و محتاطانه‌تر خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن سلیمانی سرشت IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      با تشکر پایه تحلیل علمی و درست آمار دقیق است. ربسیار جالب و قابل استفاده بود. ممنون