انجمن‌های علمی کارآفرینی، بین دانشجویان ناشناخته هستند

دبیر انجمن علمی کار آفرینی دانشگاه الزهرا(س) گفت: انجمن علمی کارآفرینی بین رشته‌ای بوده و در نتیجه بین جامعه دانشگاه شناخته شده نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارآفرینی، اشتغال‌زایی و راه اندازی کسب و کارهای شخصی و خانگی یکی از بزرگ‌ترین راه‌ها برای کاهش آمار بیکاری در کشور است. امروزه کارآفرینی در دنیا جزو علم‌های پرطرفدار محسوب می‌شود، در کشورمان نیز رشته‌های مرتبط با کارآفرینی وجود دارد.

انجمن‌های علمی-دانشجویی نیز با ورود به حوزه کارآفرینی باعث ترویج و فرهنگ سازی کارآفرینی بین دانشجویان می‌شوند و هم آنها را به صورت تخصصی و علمی با مشاغل خانگی آشنا می‌کنند.

زهرا دولتی فرد در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره تعداد انجمن‌های علمی رشته کارآفرینی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر تعداد انجمن‌های علمی که در این رشته فعالیت تخصص در دانشگاه‌ها داشته باشند بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: ناشناخته بودن انجمن‌های علمی - دانشجویی کارآفرینی در دانشگاه‌ها بین دانشجویان یکی از علت‌های کم بودن تعداد این انجمن های علمی در کشور است. انجمن علمی کارآفرینی بین رشته‌ای بوده و در نتیجه بین جامعه دانشگاه شناخته شده نیست. دانشجویان برای شناساندن این انجمن‌ها به سایر دانشجویان باید همت بالایی داشته باشند.

دبیر انجمن علمی کار آفرینی دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: انجمن علمی کارآفرینی دانشگاه الزهرا(س) 2 سال است که فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است و قبل از آن فعالیت خاصی نداشته است.

وی با اشاره به اهداف انجمن علمی-دانشجویی کارآفرینی بیان کرد: تلاش کردیم با برگزاری کارگاه‌هایی دانشجویان برای راه اندازی کسب و کار توانمند شوند. همچنین در این کارگاه‌ها راه‌های کسب و کارهای کوچک و خانگی به دانشجویان آموزش داده شده تا بتوانند در کنار تحصیل، درآمدی نیز داشته باشند.

دولتی‌فرد ادامه داد: آموزش تخصص به دانشجویان می‌تواند همراه با درآمد زایی باشد؛ اما اولویت انجمن علمی آموزش تخصص و مهارت به دانشجویان است.

دبیر انجمن علمی کار آفرینی دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه انجمن‌های علمی کارآفرینی نباید حتما متناسب با رشته تحصیلی باشد، گفت: بنده خودم دانشجوی رشته عمران هستم و همراه با دانشجویان دیگر که هر کدام در رشته‌های تحصیلی متفاوتی تحصیل می‌کنند، در این انجمن علمی فعالیت داریم. 

وی درباره چالش اصلی فعالیت انجمن‌ علمی کارآفرینی مطرح کرد: نبود بازار کار مناسب برای فروش محصولات دانشجویان بزرگ‌ترین چالش برای فعالیت است. همچنین نبود حلقه واسط برای معرفی دانشجویان یا فارغ التحصیلان به بازار کار نیز مشکلاتی بر سر راه فعالیت این انجمن قرار داده است. 

دولتی‌فرد ورود خانم‌ها به حوزه کارآفرینی بسیار موثر دانست و گفت: خانم‌ها نیز می‌توانند هم پای آقایان و چه بسا بهتر از آنها در عرصه کارآفرینی فعالیت و درآمدزایی داشته باشند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1094077

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =