انتشار فایل صوتی ظریف هدف انتخاباتی داشت/ دوگانه سیاست خارجه آخرین امید جریان غربگرا

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: هدف نهایی از انتشار فایل صوتی وزیرامورخارجه، بهره برداری انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتشار فایل صوتی صحبت‌های محمد جواد ظریف پیرامون برجام، به یکی از موضوعات پر بحث و جدل در روزهای اخیر تبدیل شده است. صوتی که هنوز معلوم نشده است چرا باید از شبکه‌های خارجی سر در بیاورد و باعث تشنج در فضای سیاسی کشور به ویژه در فاصله کمتر از 2 ماه مانده تا انتخابات شود. البته به عقیده برخی کارشناسان، انتشار این فایل صوتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با هدف تقویت دوگانه «مذاکره؛ معیشت» انجام شده و بیشتر بهره انتخاباتی برای روی کارآمدن جریان سیاسی خاص دارد.

در همین ارتباط، علی بزرگخو دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگارایسکانیوز، درباره اهداف و پشت پرده انتشار این فایل صوتی اظهارکرد: این فایل صوتی نمی‌تواند شنود باشد زیرا از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و در فضایی کاملا آرام ضبط شده است. باید گفت که فایل صوتی منتشر شده که در اختیار شبکه‌های هم بیگانه قرار گرفته، همان فایل اصلی است که البته به گفته فرزند یکی از سران فتنه، در ابتدا در اختیار طیفی از اصلاح طلبان بوده است.

وی افزود: آن شخصی از اصلاح طلبان که صوت را برای شبکه‌های بیگانه فرستاده، به احتمال زیاد اهداف انتخاباتی داشته است. نمی‌توان به طور قطع گفت که انتشار فایل به دلیل نفوذ بوده است بلکه بیشتر به دلیل اهداف انتخاباتی دارد. اگر دوستان به منتشر نشدن این فایل صوتی اطمینان داشتند، الزامی بر واژه سازی و استفاده از کلید واژه‌های خاصی مانند «میدان» و «دیپلماسی» نیز وجود نداشت. به همین دلیل من فکر می‌کنم این موضوع با رعایت نکات جزئی رسانه‌ای انجام شده است.

بزرگخو ادامه داد: اگر قرار بود این صوت را صرفا یکی دو نفر بشنوند، احتیاجی به برندسازی برروی کلمات وجود نداشت؛ نکته دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم، همزمانی انتشار این فایل صوتی با مذاکرات وین و نامه محمدجواد ظریف به رهبر انقلاب است. درواقع جریان غربگرا به این نتیجه رسیده است که برای برد در انتخابات، دوگانه‌ای را مطرح کند که در آن دست برتر داشته باشد. این دوگانه چیزی نیست جز دوگانه سیاست خارجه است.

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: جریان غرب گرا می‌داند که در دوگانه‌های عدالت، اقتصاد و سیاست داخلی باخته است؛ به همین دلیل صرفا در دوگانه سیاست خارجی می‌تواند دست برتر را داشته باشد زیرا در سال‌های گذشته توانسته‌اند ذهن افکار عمومی را نسبت به مذاکره با استفاده از المان‌های اقتصادی شرطی سازی کنند. به همین دلیل عقیده من این است که هدف نهایی از انتشار این فایل صوتی، بهره برداری انتخاباتی است.

وی گفت: بنظر می‌رسد که محمدجواد ظریف خود را سوزاند تا از نامزد دیگری مانند علی لاریجانی در انتخابات حمایت داشته باشد. درواقع انتشار این فایل صوتی، زمینه سازی برای حضور افرادی مانند علی لاریجانی یا اسحاق جهانگیری بود. دوگانه سیاست خارجه تنها امید جریان غربگرا برای ماندن در قدرت است به همین دلیل به هیچ وجه حاضر نیستند فرصت به وجود آمده را از دست بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =