ساخت دستگاه «نشاء کار» ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان پس از انجام تحقیقات در بخش کشاورزی دستگاه نشاء‌کار ایران‌ساخت را به کشاورزان عرضه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی؛ سهراب سهیلی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در حوزه تولید ماشین‌آلات خدمات کشاورزی، فعالیت دارد. واحد تحقیق و توسعه شرکت، بسته به نیاز مختلف بخش کشاورزی در ایران، تجهیزات و ماشین‌آلات مختلفی را تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: یکی از تولیدات این شرکت، دستگاه نشاء کار است. این دستگاه زمین را از لحاظ شیار، میزان نرمی خاک و سطح آن آماده می‌کند و نشاء محصولات مختلفی مانند سبزی و صیفی‌جات را به خاک منتقل می‌کند.

این فعال زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، گفت: این دستگاه از نظر قیمت، با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی، فروخته می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که پاسخگویی نیازهای مختلف کشاورزان را در این حوزه، باشد.

وی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از محصولات ما، دستگاه پاک کردن گل زعفران است، این دستگاه برای جداکردن کلاله گل زعفران از گل است. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود که کاربرد دست به حداقل برسد. سرعت کار نیز ۱۰ برابر می‌شود. کیفیت محصول نیز بسیار بهتر از روش دستی است.

سهیلی ضمن ارائه توضیح بیشتر در مورد استفاده کشاورزان ایرانی از ماشین‌آلات مدرن، افزود: یکی از مسائل مهم در طراحی ماشین‌آلات کشاورزی، در ایران این است که از نظر اقتصادی نیز به صرفه و توجیه‌پذیر باشد. بنابراین در فرایند طراحی و تولید، به گونه‌ای عمل می‌کنیم که در حین حفظ کیفیت و ارتقا کارایی، قیمت تمام شده نیز به گونه‌ای باشد که استفاده از آن برای تولیدکنندگان و کشاورزان، به صرفه و جذاب باشد.

این تولید کننده ایرانی، ماشین‌آلات فناورانه کشاورزی، گفت: با توجه به تجارب کسب شده در صنایع مختلف و آشنایی با حوزه کشاورزی، یک نیازسنجی کامل در این بخش انجام دادیم و بر اساس نتایج این تحقیق شروع به تولید ماشین‌آلاتی کردیم که برای ارتقا کشاورزی کشور مفید باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =