دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر؛ امنیت جانی نداریم

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیر گفت: وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون آموزش مجلس برای حل مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرسودگی ساختمان‌های دانشکده‌های مختلف دانشگاه خواجه نصیر باعث شده تا دانشجویان امنیت جانی در دانشگاه نداشته باشند. تقریبا 2 سال پیش بود که یکی از ساختمان‌های این دانشگاه نشست کرد و باعث ایجاد شکاف در محیط دانشگاه شد. تجمیع نبودن دانشکده‌ها و بی‌اعتنایی مسئولان دانشگاه از دیگر گلایه‌های صنفی دانشجویان این دانشگاه است.

محمد رضا حسنی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: فرسودگی ساختمان‌های دانشکده‌ها، تجمیع نبودن دانشکده‌ها و توجه نکردن مسئولان دانشگاه به درخواست‌های دانشجویان از مشکلات جدی آنها است.

وی با اشاره به تجمیع نبودن دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد: بنا به گفته مسئولان دانشگاه طبق قوانین وزارت علوم باید دانشگاه‌ها برای تجمیع دانشکده‌ها خود اقدام کنند و اگر دانشگاهی اقدام به این موضوع نکند، این وزارت خانه به آن بودجه‌ عمرانی اختصاص نمی‌دهد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیر  اضافه کرد: تقریبا سال‌ها است که بودجه عمرانی دانشگاه خواجه نصیر به دلیل تجمیع نبودن دانشکده‌ها قطع شده که خود بر مشکلات این دانشگاه افزوده است. 

وی با بیان اینکه دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیر از شدت فرسودگی قابل استفاده توسط دانشجویان نیست، گفت: ماه‌هاست که مسئولان دانشگاه به دنبال انتقال این دانشکده به مکان جدیدی هستند. متاسفانه باخبر شدیم که این دانشکده به خوابگاه دانشجویی پسرانه «دانش» منتقل می‌شود.

حسنی مطرح کرد: خوابگاه دانشجویی «دانش» حدود 700 نفر ظرفیت پذیرش دارد. همچنین این خوابگاه به تمام امکانات رفاهی مانند کتابخانه، سالن غذا خوری، مجموعه ورزشی و بدنسازی مجهز است. 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانشگاه خواجه نصیر همواره در سال‌های گذشته مشکل کمبود خوابگاه داشته است، گفت: مسئولان هنوز مشخص نکرده‌اند که مهرماه یعنی آغاز سال تحصیلی جدید، دانشجویان شهرستانی ساکن خوابگاه دانش به کجا منتقل خواهد شد.

حسنی اضافه کرد: دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر در سال 1305 تاسیس شده که بسیار فرسوده است. در حال حاضر در کنار ساختمان این دانشکده گودبرداری انجام می‌شود که بنای این ساختمان و امنیت حضور دانشجویان را تهدید می‌کند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیر اضافه کرد: شورای صنفی  خواستار ورود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر است.

مسئولان دانشگاه خواجه‌نصیر با دانشجویان قطع ارتباط کرده‌اند

وی با انتقاد از پاسخ‌گو نبودن مسولان دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: شورای صنفی -دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر حدود یکسال و نیم است با مسئولان دانشگاه جلسه‌ای نداشته است. شورای صنفی بارها درخواست دیدار با مسئولان را داشته؛ اما متاسفانه هیچ مسئولی به این درخواست‌ها اهمیتی نداده است.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه خواجه نصیر نه تنها با شورای صنفی بلکه با فعالان دانشحویی قطع ارتباط کرده است و پاسخگوی مشکلات و درخواست‌های آنها نیست. 

این دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر با باین اینکه دانشگاه خواجه نصیر جزء چهار دانشگاه صنعتی برتر کشور است، گفت: مسئولان باید آگاه باشند اگر به هر دلیل باعث افت درسی یا ایجاد شرایط نامناسب روحی دانشجویان شوند، در واقع نام و رتبه علمی دانشگاه را به تنزل کشیده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =