ساخت شعله‌گیرهای پیشرفته صنعتی توسط دانش بنیان‌ها

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید انواع گوناگون تجهیز پیشرفته شعله گیر مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ مهدی شفیعی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده شعله‌گیرهای پیشرفته صنعتی گفت: شعله گیر تجهیزی است که برای محافظت سیستم ها در برابر شعله انفجار در خطوط لوله، مخازن، دودکش مشعل های صنعتی و تجهیزاتی که در آنها گاز یا بخار مایعات قابل اشتعال وجود دارد، باعث عبور سیال و مانع از ورود شعله در هنگام وقوع انفجار می شود.

شفیعی ادامه داد: قسمت اصلی این تجهیز المنت آن است که با استفاده از فناوری نانو و محاسبات بسیار دقیق طراحی و از لایه های متناوب ورق های فلزی مطابق با استاندارهای ISO ۱۶۸۵۲، API ۲۰۲۸، ASTM-F۱۲۷۳ و INSO ۱۱۰۲۶ ساخته شده است که در حال حاضر فناوری و دانش ساخت آن را در این مجموعه داریم.

به گفته وی، فلیم ارستر ها یا همان شعله گیرها از سیستم در برابر احتراق های بالاتر از سرعت صوت و زیر سرعت صوت در حالت های پایدار شده محافظت می کند که علاوه بر برآورده سازی پارامترهای اساسی عملکرد، با ایجاد حداقل افت فشار بالاترین بازدهی را می دهد.

شفیعی با اشاره به سرعت انفجاری این نوع شعله گیرها افزود: تمامی انواع فلیم ارستر In line ،End of line با سرعت انفجاری Detonation، deflagration و در حالت های endurance ، short time در گروه های گازی با دقت عملکرد بسیار بالا تست شده است که مشابه با نمونه های بین‌المللی این محصول است.

این فعال فناور همچنین بیان کرد: از آنجایی که برای صحت و دقت عملکرد هر محصول نیاز به آزمایشگاه با امکانات پیشرفته است، این مجموعه دانش بنیان با داشتن استاندارد آزمایشگاه مرجع ( ISO ۱۷۰۲۵ ) در حوزه تست های فشار استاتیکی ، انفجاری ، دبی و ... امکانات خوبی برای اطمینان کارفرمایان در اختیار دارد.

وی در مورد کاربرد مهم در تولید و نصب این شعله گیرها نیز افزود: مهم ترین مورد درباره این شعله گیرها می توان به نوع سیال اشتعال زا و محل نصب اشاره کرد که کارایی شعله گیر در ممانعت از انتشار شعله و گسترش انفجاری آتش موجب می شود تا کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف اعم از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع معدنی و فلزات دارد.

مدیر عامل شرکت گفت: این مجموعه نخستین بار سابقه طراحی و تولید انواع راپچر دیسک های صنعتی در داخل کشور را در رزومه کاری خود دارد و اینک با افتخار اعلام می کنم تنها تولید کننده انواع مختلف این شعله گیرها در ایران و منطقه خواهد بود که با استفاده از فناوری های نوین در کنار خلاقیت و کوشش جمعی از مهندسان جوان این مجموعه، محصولی کاملا ایرانی را طراحی و آماده بهره برداری قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =