تقدیر نماینده مجلس از ورود دانش‌محور دانشگاه آزاد کاشان به عرصه کشاورزی

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ورود هوشمندانه و دانش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عرصه کشاورزی نوین ستودنی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پروژه بزرگ شهر گلخانه‌ای هیدروپونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای نخستین‌بار در کشور با هدف تأمین بذر هیبرید عملیاتی و کلنگ‌زنی شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، حسین زینعلی مجری طرح ملی گیاهان دارویی، مرتضی موسوی رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، مهرداد مرادمند مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان و رضا مظلومی رئیس جهاد کشاورزی کاشان در این آیین کلنگ‌زنی حضور داشتند.

ورود هوشمندانه و دانش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عرصه کشاورزی

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: شهرستان‌های کویری کاشان و آران و بیدگل با اراضی حاصل‌خیز از منابع آبی سطحی و زیرزمینی مناسب برخوردار نیستند و لازم است تا کشت گلخانه‌ای در این حوزه توسعه یابد و حقیقتاً اقدام هوشمندانه و دانش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برای ورود به این عرصه ستودنی است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بخش کشاورزی در کشور مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود این بخش مانند صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

افزایش ۲ برابری کشت گلخانه‌ای در اصفهان

ورود هوشمندانه و دانش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عرصه کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: همانطور که از صنعتگران حمایت می‌شود باید به کشاورزان نیز به‌عنوان تولیدکنندگان ارزشمند کشور توجه و در راستای رفع بیش از پیش مشکلات آنان گام برداشته شود.

وی با اشاره به افزایش دو برابری کشت گلخانه‌ای در اصفهان در دهه گذشته بیان کرد: کشت گلخانه‌ای در این استان از یک‌هزار هکتار به دو هزار هکتار افزایش یافته و اگرچه مثبت، اما بسیار کم است.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل محدودیت زیادی در حوزه آب وجود دارد که ضرورت دارد کشت گلخانه‌ای بیش از پیش توسعه یابد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ایجاد شهرک گلخانه‌ای در منطقه کاشان و آران و بیدگل ضروری است، متذکر شد: نهادهای مربوط نیز باید در ارائه مجوزها سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا کشاورزان دلسرد نشوند.

ورود هوشمندانه و دانش‌محور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عرصه کشاورزی

انتهای پیام/

کد خبر: 1095604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =