درخواست مصری ها برای لغو توافقنامه های سازش با تل آویو

۱۰حزب مصری و شماری از چهره های سیاسی و اجتماعی این کشور با امضای بیانیه ای مشترک خواستار لغو همه توافق نامه های صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از القدس العربی؛ ۱۰ حزب مصری و شماری از چهره‌های سیاسی و اجتماعی این کشور با امضای بیانیه‌ای مشترک خواستار لغو همه توافق نامه‌های صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ارائه حمایت‌های لازم از ایستادگی ملت فلسطین و شکستن محاصره غزه و گشودن کامل و دائمی گذرگاه‌های مرزی با غزه شدند و آن را مطالبه‌ای مردمی خواندند.

حزب الکرامه، ائتلاف مردمی سوسیالیستی، ائتلاف عربی دموکراتیک ناصری، حزب سوسیالیستی مصر، حزب دموکرات، حزب الوفاق، حزب الدستور، حزب کمونیست مصر، حزب سوسیالیستی کار، جنبش مصری مقاومت در برابر صهیونیستم، جنبش تغییر، جنبش ملی زنان مصر و چهره‌هایی همچون حمدین صباحی، عمرو حلمی وزیر بهداشت سابق مصر، چند روزنامه نگار و نویسنده و نماینده سابق مجلس نیز این بیانیه را امضا کرده‌اند.

در بیانیه مشترک این گروه‌ها تأکید شده که انتفاضه قهرمانانه ملت فلسطین به آزادگان جهان نشان داد که مقاومت و مبارزه دربرابر رذیلانه ترین پدیده استعماری در تاریخ جهان عرب همچنان زنده و پویاست.

این بیانیه افزوده که در حالی که دست و پازدن های مفتضحانه در مسیر عادی سازی روابط با دشمن ادامه داشت، نیروهای مقاومت با انتفاضه خود مشروعیت همه این توافق‌ها را زائل کردند.

امضاکنندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند که فلسطینیان داخل و خارج مناطق اشغالی بار دیگر یکپارچگی خود در مبارزه با اشغالگری را نشان دادند و بی پشتوانه بودن هماهنگی‌هایی برخی کشورها با رژیم صهیونیستی را رسوا کردند و در مصر نیز ملت مصر مدافع سرسخت مسئله نخست جهان عرب است به خصوص که تل آویو حامی تهدیدها علیه مصر در موضوع رود نیل است.

این احزاب خواستار عدم محدودیت در فعالیت‌های مربوط به حمایت از انتفاضه فلسطین شدند و اعلام کردند: اقدامات دشمن صهیونیست فقط عرض اندام نیست بلکه پیامی به پایتخت‌های عربی است که نباید بدون پاسخ بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =