شهرداری تهران نمی تواند واکسن کرونا خریداری کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری نمی تواند واکسن کرونا بخرد و باید برای واکسیناسیون تمام تاکسیرانان کشور طرحی تهیه و پیگیری شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن هاشمی، در تذکر پیش از دستور خود درباره مساله واکسیناسیون تاکسیرانان گفت: من این مسئله را در جلسات ستاد ملی کرونا دنبال کردم و مسئولان ستاد گفتند نمی توان تنها درباره کلیه تاکسیرانان تهران صحبت کرد مثل واکسیناسیون پاکبانان که در کل کشور انجام شد.

وی افزود: لذا لازم است که نامه ای برای کلیه تاکسیرانان تهیه شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تعداد فعالان در تاکسی های اینترنتی بسیار بالاست و چیزی حدود ۳۰۰ هزار تاکسیرانان اینترنتی فعال اند که شناسایی آنها مشکل است، عنوان کرد: اگر بخواهیم این موضوع را پیگیری کنیم، مشکل تنها با طرح موضوع واکسیناسیون تاکسی رانان حل نمی شود بلکه کمیسیون و معاونت حمل و نقل شهرداری باید طرحی را برای این منظور تهیه کنند و آن را برای مقامات ستاد ملی کرونا ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره خرید واکسن توسط بخش خصوصی نیز عنوان کرد: این موضوع در ستاد ملی کرونا مورد بحث قرار گرفت اما هنوز در کشور جواب نداده است. مسئولان واکسن نیز اعلام کردند که وقتی موضوع ورود بخش خصوصی برای تامین واکسن مطرح شده است، درخواست تامین واکسن در دنیا از طریق ایران زیاد شده و شرکت ها از طریق دلال ها اقدام به خرید واکسن می کنند.

رئیس شورای سلامی شهر تهران عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی در دنیا وجود دارد که تشخیص آن برای کشور مشکل شده است از طرفی شرکت های فروشنده واکسن که با دلالان همکاری می کنند، قیمت واکسن را به دلیل رشد تقاضا از سوی بخش خصوصی افزایش داده اند. لذا این موضوع به صلاح نیست و صبحت های تندی نیز میان اتاق بازرگانی و مسئول تامین واکسن در ستاد کرونا مطرح شد.

هاشمی تاکید کرد: لذا این مسیر پاسخ گو نخواهد بود و شهرداری نمی تواند واکسن بخرد و باید برای واکسیناسیون تمام تاکسیرانان کشور طرحی تهیه و پیگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =