هنر، نجات بخش نسل آینده است

تفاهم نامه همکاری های مشترک بین معاونت آموزش های عمومی و مهارتی و واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان امضا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،  این تفاهم نامه در راستای همکاری های مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مهارتی در قالب تاسیس و راه اندازی دانشکده ی مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی، ایرانی و صنایع خلاق منعقد شده است.
بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، آموزشی و تحقیقاتی طرفین و توسعه همکاری ها به منظور مهارت افزایی مرتبط با موضوع دانشکده مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی ایرانی و صنایع خلاق از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
 نامور مطلق رئیس واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه ی همکاری های مشترک با معاونت آموزش های عمومی و مهارتی بر عملیاتی کردن و اجرایی نمودن بندهای این تفاهم نامه تاکید کرد.
وی با اعلام آمادگی های همه جانبه برای همکاری با معاونت آموزش های عمومی و مهارتی بر راه اندازی هنرستانی به نام استاد محمود فرشچیان و توسعه ی مدارس عالی مهارتی هنری در سطح کشور تاکید کرد و گفت: با عنایت به تجربیات ارزنده دکتر بطحائی با همکاری هم  به گزاره های اجرایی و سیاست مدارانه ی خوبی می توان دست یابیم و راهکارهای مرتبط با آن را نیز تعیین نماییم.
وی همچنین از آمادگی همکاری با پایگاه های تابستانی مدارس سما، نیز خبر داد.

رئیس واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان دانشگاه آزاد اسلامی، در بخش هایی از سخنان خود به فعالیت های فرهنگستان هنر و اهتمام ویژه این مجموعه در حوزه ی آموزش اشاره داشت و خاطر نشان کرد: نهاد آموزش و هنر رابطه ی تنگاتنگی بایکدیگر دارند که بدون هم ناقص و ابتر خواهند بود. هنر به یاری آموزش آمده است تا فرآیندهای یادگیری و یاددهی را تسهیل نماید.
سپس بطحائی با تبریک انتصاب شایسته نامور مطلق به ریاست فرهنگستان هنر، حضور او را در واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان و فرهنگستان هنر به فال نیک گرفت و یادآور شد این انتصاب ظرفیت های همکاری را بیشتر خواهد کرد.
معاون آموزش های عمومی و مهارتی با تاکید بر مقوله مهم و اثر گذار آموزش به ویژه در سنین کودکی از اهمیت دروس هنر و تربیت بدنی در مدارس سخن گفت و افزود: آنچه که می تواند نسل آینده را نجات دهد، حس زیبایی شناسی و مقوله ی هنر و در گام دوم تربیت بدنی است. بی شک هنر نجات بخش نسل آینده است. هنر اصیل اگر فراگیر نشود، بی درنگ هنر غیر اصیل جایگزین آن خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربیات کشورهایی که توانستند از مدار توسعه یافتگی عبور کنند، عنوان کرد: این کشورها تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود را در برنامه ریزی برای سنین کودکی و به ویژه مقطع تحصیلی ابتدایی به کار بسته اند. ما نیز اگر بتوانیم در حوزه ی هنر و هنر آموزی برای کودکان برنامه ریزی های بنیادینی انجام دهیم ، قطعا شاهد جهش بزرگی خواهیم بود.  
 بطحائی نیز در این نشست با اعلام آمادگی همه جانبه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی از دکتر نامور مطلق برای حسن همکاری هایشان قدردانی کرد.
تشکیل کارگروه و تنظیم برنامه ی عملیاتی برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه از جمله تاکیدات طرفین در این نشست بود.
توسعه و گسترش مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی و ایرانی، برگزاری رویدادهای مهارتی در بین دانش آموزان و دانشجویان، طراحی دوره های تخصصی آموزشی متناسب با سیاست های توسعه مهارت آموزی و اصل شایسته محوری، برگزاری رخدادهای علمی، پژوهشی و مهارتی مشترک و.... از جمله مفاد این تفاهم نامه بود.

در پایان این نشست، طرفین با حضور در تالار آیینه فرهنگستان هنر، تفاهم‌نامه مذکور را که متشکل از 7 ماده بود امضا کردند تا مفاد مطروحه آن قابلیت اجرایی پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =