استقرار یک صندوق نوآفرین در سرای نوآوری واحد تهران غرب/ کسب‌وکارهای آموزشی جنس فعالیت خود را تغییر دادند

رئیس سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌غرب گفت: شیوع بیماری کرونا روی پروژه و شرکت‌های مستقر موثر بود و یکسری فرصت‌هایی نیز به وجود آورد. خیلی از کسب‌وکارهای آموزشی جنس فعالیت خود را تغییر دادند.

وحید حاجی‌پور رئیس سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌غرب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه آغاز فعالیت رسمی سرای نوآوری تهران‌غرب از دی ماه ۹۹ شروع شده است، گفت: در ماه ششم فعالیت هستیم. ۸ شرکت فناور مستقر شدند که ۲ شرکت دانش بنیان هستند و یک صندوق نوآفرین در سرای نوآوری برای خدمات مربوط به حمایت از استارتاپ ها مستقر شده است. در این خدمات، یک سُکان به نام «سُکانو» وجود دارد که کار هدایت استارتاپ‌ها را انجام می‌دهد و یک شتابدهنده تخصصی با نام «اتود» در حوزه آموزش و تحول فیزیکال راه‌اندازی شده است. در واقع ۱۹‌ استارتاپ در مرحله شتابدهی‌اند.

رئیس سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌غرب در مورد اینکه چه همکاری‌های مشترکی با صنایع منطقه‌ای داشتید، گفت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت ما فناوری‌های آموزشی است، تقریبا تمام ارگان‌هایی که داریم از این جنس هستند. در این زمینه با مرکز پژوهش‌های دانش‌آموزی و توانمندسازی آنان در حال کار هستیم. یک شرکت فنی-صنعتی با نام «هیپکو» - زیر مجموعه ایران‌خودرو- برای بحث رویدادهای نوآورانه آموزش‌محور و هفته بعد رویداد ملی حل مسئله در حوزه کارکنان دانشگاهی را داریم که فضای آن آموزش‌های نوآورانه است.

حاجی‌پور اظهار کرد: درآمدزایی این سرا در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلیون ریال بوده است. برآورد برای سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیارد ریال است.

رئیس سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌غرب اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا روی پروژه و شرکت‌های مستقر موثر بود و یکسری فرصت‌هایی نیز به وجود آورد. خیلی از کسب‌وکارهای آموزشی جنس فعالیت خود را تغییر دادند.

حاجی‌پوردر مورد حمایت‌های مالی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه صندوق دانشگاه آزاد به تازگی افتتاح شده است، از لحاظ بحث حمایتگری مالی اکثر حمایت‌ها را از خود معاونت علمی ریاست جمهوری و واحد تهران‌غرب داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سرای نوآوری تهران‌غرب در نمایشگاه اینوتکس غرفه دارد، گفت: در سالن ۵ غرفه ۵۰۹ فعالیت‌های سرای نوآوری را به عموم مردم نشان می‌دهیم. دکتر صالحی و سورنا ستاری نیز بازدید داشتند. این غرفه ویترین خیلی خوبی برای برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه است و پیشنهادات همکاری خوبی داشتیم.

رئیس سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌غرب در مورد اینکه چگونه می‌توان بین صنعت و دانشگاه پلی محکم بنا کرد، گفت: مهم‌ترین کار تربیت مدیران و افرادی است که در دو حوزه دانشگاه و صنعت دغدغه‌مند باشند. هم مهارت داشته باشند و هم خالصانه کمک کنند و پیش‌نیاز مهم آن است که آن فردی که به دنبال ارتباط است باید زخم خورده هر دو طرف باشد.

حاجی‌پور اظهار کرد: سرای نوآوری باید شیوه آموزشی آن منطقه را تغییر دهد. ما به عنوان سرای نوآوری با محوریت تخصصی فناوری‌های آموزشی سعی می‌کنیم با ایجاد یک سری رویدادها احوال آن منطقه را که شامل خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجوها است را درگیر کنیم و شناخت بهتری از سرا دهیم.

وی افزود: رویدادی که در خردادماه (بعد از تعطیلات) انجام می‌شود کمپ تابستانه لیگوویشن دانش‌آموزی است. با بازی و سرگرمی به بچه‌ها آموزش داده می شود و در سطح دانش‌آموزی با خانواده‌هایی که اطراف سرای نوآوری است انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096483

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =