فضای آزاد اندیشی و تضارب آرا به پیشرفت نظام آموزشی کمک می‌کند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قالب ها و ظاهرهای نظام آموزشی به تنهایی موجب رشد نمی شود بلکه باید فضای آزاد اندیشی و تضارب آرا شکل بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرف باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی که در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری رهبری تصریح کرده اند که تمدن نوین اسلامی هدف اصلی انقالاب اسلامی است. ایشان همواره تاکید کرده اند که برای تمدن سازی چاره ای جز آزاد اندیشی نداریم.

وی افزود: زمینه سازی برای طرح دیدگاه ها و آرای مختلف، افزایش تامل و سعه صدر و عدم محدودیت طرح پژوهش و سوالات، تاکید بر برهان پذیری و دین داری مدللانه، ۴ اصول اساسی آزاداندیشی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی محسوب می شود.

جهان بین ادامه داد: قالب ها و ظاهرهای نظام آموزشی به تنهایی موجب رشد نمی شود بلکه باید فضای آزاد اندیشی و تضارب آرا شکل بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرف باشیم. رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای دست یابی به این اهداف برگزار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها هزار و ۴۵۶ تیم شرکت کردند که هر تیم شامل ۴ نفر که دو نفر منتقد و دو نفر موافق بود. همچنین ۸۰۰ عضو هیئت علمی مرحله استانی را داوری کردند

وی گفت: ۲۶۳ تیم در مرحله کشوری حضور داشتند که ۱۱۸ عضو هیئت علمی آن را داوری کردند و در نهایت ۴ تیم به مرحله تیم نهایی رسیدند. همچنین از اسفند ماه سال ۹۹ تاکنون، ۲ هزار کرسی آزاداندیشی در سطح واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار شده است.

جهان بین خاطرنشان کرد: جا دارد از ریاست دانشگاه صمیمانه تشکر می‌کنیم چرا که اگر حمایت و هدایت دکتر طهرانچی نبود، نمی توانستیم این موفقیت بزرگ را کسب کنیم.‌ همچنین باید از روسای استان ها، معاونان فرهنگی و دانشجویی و دانشجویان و اعضای هیئت علمی تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1097529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =