تولید چرم ماهیان خاویاری در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان

اجرای طرح های تجاری سازی تحقیقات کاربردی و تبدیل ایده به محصول قابل فروش در زمینه آبزی پروری و تولیدات محصولات آبزیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان صورت گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اجرای طرح های تجاری سازی تحقیقات کاربردی و تبدیل ایده به محصول قابل فروش در زمینه آبزی پروری و تولیدات محصولات آبزیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان صورت گرفت.

علی صادق پور رئیس مرکز تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: با توجه به امکانات سخت افزاری این مرکز و قابلیت انجام پروژه های تحقیقاتی در قالب پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تحقیقات مشترک با سازمانهای اجرایی، اعضای هیات علمی متخصص و شاخص در طیف وسیعی از علوم مرتبط با شیلات در این مرکز مشغول به ارایه خدمات و فعالیت هستند.

وی با اشاره به  فعالیتهای اخیر مرکز ادامه داد: همزمان با پرورش گونه های مختلف ماهیان خاویاری و تولید فیله گوشت آنان که به صورت عرضه تازه و منجمد شده ارایه شده و در کنار خاویار استحصال شده از دو گونه ماهی استرلیاد و سیبری، فرآوری پوست ماهیان مذکور با هدف تولید چرم ماهی صورت پذیرفت.

صادق پور با بیان اینکه، تولید تجاری چرم ماهیان در کشورهای مختلف دارای سابقه ۲۰ ساله است، افزود: افزایش و تنوع بخشی فعالیت واحد فناور فراوری و تولید چرم ماهیان خاویاری واحد لاهیجان و تولید محصولات مختلف نظیر دستبند،کیف پول و کیف گوشی موبایل از اولویتهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است و دارای ارزش بالای صادراتی است و هم اکنون بزرگترین چرم فراوری شده فیل ماهی پرورشی در این مرکز صورت گرفته و به زودی فرآیند تدوین و تصویب استانداردهای  چرم ماهی برای نخستین بار در کشور توسط محققان این مرکز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097949

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =