۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
میوه ارزان می شود

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوانی عرضه زردآلو، گیلاس و گوجه سبز قیمت میوه در تعطیلات ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر عرضه گیلاس، زردآلو، هلو، شبرنگ و گوجه سبز ۱.۵ تا ۲ برابر سال‌های قبل است که با این وجود مشکلی در عرضه نداریم.

او قیمت کنونی هر کیلو گیلاس تکدانه را ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو هلو ۸ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه سبز ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، زردآلو فلکه‌ای ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان، آلوقطره طلا و شبرنگ ۳۰ هزار تومان و توت فرنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

محصول قیمت
گیلاس تکدانه ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان
هلو ۸ تا ۱۵ هزار تومان
گوجه سبز ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان
زردآلو فلکه ای ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان
آلوقطره طلا و شبرنگ ۳۰ هزار تومان
توت فرنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان

دارایی نژاد با اشاره به افزایش قیمت هندوانه بیان کرد: هم اکنون هندوانه تنها از شیراز در حال عرضه است که این امر تا حدودی بر بازار تاثیر گذار بوده به طوری که هر کیلو هندوانه با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو خربزه مشهدی را ۶ تا ۸ هزار تومان، طالبی را ۴ تا ۶ هزار تومان، ملون را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان و جانا را ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این محصولات با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شوند.

محصول قیمت
هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان
خربزه مشهدی ۶ تا ۸ هزار تومان
طالبی ۴ تا ۶ هزار تومان
ملون ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان
جانا ۴ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی سیب زمینی از گرگان و اصفهان در حال عرضه است که طی ۱۰ روز آینده پیش بینی می‌شود که قیمت سیب زمینی کاهش یابد.

او با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: با توجه با افزایش کرایه حمل و نقل و کمبود عرضه گوجه فرنگی از جیرفت، قیمت بالاست به طوری که هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود که هفته آینده با فراوانی عرضه گوجه از شیراز، قیمت هر کیلو محصول حداقل یک هزار تومان افت خواهد داشت.

محصول قیمت
سیب زمینی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت هر کیلو موز هندی را ۲۰ هزار تومان و موز اکوادور را ۲۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما، قیمت موز نوسانی نخواهد داشت.

محصول قیمت
موز هندی ۲۰ هزار تومان
موز اکوادور ۲۱ هزار تومان

کاهش ۱۰ درصدی میوه در تعطیلات

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو انبه داخلی را ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان و انبه پاکستانی را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: تولید انبه داخل امسال نسبت به سال‌های قبل قابل قیاس نیست و فراوانی عرضه، منجر به تعادل قیمت در بازار شده است.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت میوه در تعطیلات پیش رو ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =