وخامت همه‌گیری کرونا، مسکو را به تعطیلی کشاند

شهردار مسکو به دلیل وخیم شدن وضعیت همه‌گیری کرونا، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن از ۱۵ تا ۱۹ ژوئن (۲۴ تا ۲۸ خرداد) این شهر تعطیل خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، سرگئی سوبیانین روز شنبه در این فرمان تاکید کرده است: "از ۱۵ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۱، به طور کلی، در رابطه با سازمان‌ها و کارآفرینان فردی که در قلمرو شهر مسکو فعالیت می‌کنند، حالت عملیاتی ایجاد می‌شود که شبیه تعطیلات آخر هفته است. "

بر اساس این گزارش، "آخر هفته طولانی" از ۱۲ تا ۲۰ ژوئن، به مدت ۹ روز ادامه خواهد داشت. این بخشنامه در مورد بنگاه‌های اقتصادی اعمال نمی‌شود زیرا طبق دستور رئیس جمهوری روسیه فعالیت‌های آنها باید محدود نباشد.

به گزارش روزنامه گازیتا، این تصمیم در رابطه با وخامت همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ گرفته شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته شش هزار و ۷۰۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در مسکو شناسایی شد که بالاترین میزان از ابتدای سالجاری میلادی بود. در مجموع از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۳ نفر در پایتخت روسیه به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۳۸ نفر فوت کرده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید در روسیه شناسایی شد و مجموع مبتلایان به پنج میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۶۴ نفر رسید. در این مدت ۳۹۹ بیمار جان باخته و مجموع جان باختگان به ۱۲۶ هزار و ۷۳ نفر افزایش یافت.
بیشترین موارد ابتلا در روسیه در ۲۴ ساعت اخیر در مسکو (۶۷۰۱ مورد)، سنت پترزبورگ (۸۸۹ مورد) و حومه مسکو (۸۶۷ مورد) به ثبت رسیده است.

کد خبر: 1099109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =