درست یا غلط بودن درخواست تعویق کنکور مهم نیست/ بی‌توجهی دولت به خواسته مردم بخاطر مافیای کنکور

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه درخواست تعویق کنکور غیرمنطقی نیست، گفت: وقتی شما به نظر مردم بی‌توجهی می‌کنید یعنی به دموکراسی بی‌توجهی می‌کنید؛ نمی‌شود که دولت به خاطر دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا مافیای کنکور به خواست مردم توجه نکند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ برخی از داوطلبان کنکور سراسری 1400، خواستار تعویق کنکور تا زمان عبور از پیک کرونا و حتی واکسیناسیون عمومی هستند. این گروه اعتراض خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر با ترند کردن هشتگ‌هایی درباره تعویق کنکور اعلام می‌کنند. سید مجید حسینی استاد دانشگاه تهران که به منتقد مافیای کنکور مشهور است هم از این افراد حمایت کرده است.

حسینی در گفت‌گو با ایسکانیوز درباره علت حمایت خود از این داوطلبان اظهار کرد: مسئولان به درخواست میلیون‌ها نفر بی‌توجهند؛ آن هم به خاطر اینکه چرخ مالی و سرمایه‌ای آموزش متوقف نشود یا به تعویق نیفتد. اگر مسئولان کمیسیون آموزش مجلس خودشان دانشگاه خصوصی نداشتند یا مسئولان آموزش و پرورش خودشان مدرسه غیر انتفاعی نداشتند؛ وضعیت تعویق کنکور فرق می‌کرد.

وی با ادعای اینکه در حال حاضر میلیون‌ها دانش‌آموز درخواست خود برای تعویق کنکور را اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: کاری به این ندارم که این درخواست درست است یا غلط، سوال مهم این است که چرا دولت به درخواست میلیون‌ها نفر بی‌توجه است و چرا دولت اینقدر غیر پاسخگو و غیر دموکراتیک عمل می‌کند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: در دموکراسی وقتی جمع بزرگی از مردم چیزی را می‌خواهند باید به آن توجه شود وگرنه مفهموم دموکراسی و مردم‌سالاری از بین خواهد رفت. دولت به خاطر عقب نیفتادن درآمد دانشگاه‌های پولی، مافیای کنکور، تعاونی سازمان سنجش و صد جای دیگری که از کنکور پول درمی‌آورند؛ سر تعویق کنکور مقاومت می‌کند.

حسینی در پاسخ به این سوال که نظر شما بر تعویق کنکور است یا پاسخگویی دولت در این زمینه، گفت: نظر من این است که به حرف مردم توجه کنند. دولت معاون سرمایه است و به غیر از منافع سرمایه‌داران به مردم توجه نمی‌کند. فرض کنید مردم در این لحظه بخواهند خودشان را بکشند؛ دولت باید به نظر مردم توجه کند.

وی ادامه داد: من از زاویه علوم سیاسی موضوع را می‌بینم و از این زاویه نظر مردم ارجح است؛ وقتی شما به نظر مردم بی‌توجهی می‌کنید یعنی به دموکراسی بی‌توجهی می‌کنید. نمی‌شود که دولت به خاطر دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا مافیای کنکور به خواست مردم توجه نکند؛ اینها همه‌اش به خاطر طرفداری از پول است.

حسینی درباره این موضوع که برخی از داوطلبان هم مخالف تعویق کنکور هستند، گفت: داوطلبانی هم که مخالفند باید در فضای مجازی هشتگ ترند کنند؛ چرا این کار را نمی‌کنند. آنهایی که به دنبال تعویق نشدن کنکور هستند باید تلاش کنند، بجنگند و اعلام حضور کنند. وظیفه دولت است که نظرسنجی کند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت باید در این زمینه عکس‌العملی از خود نشان دهد، اظهار کرد: دولت اگر معتقد است؛ تعداد داوطلبان خواهان تعویق کنکور کم‌اند یا فعالیت این افراد در فضای مجازی فیک است؛ باید نظرسنجی برگزار کند. نمی‌شود که دولت نسبت به نظر مردم اینقدر بی‌توجه باشد و مسئولین سیاسی، صدای مردم برایشان بی‌اهمیت باشد.

وی با اشاره به اینکه درخواست تعویق کنکور غیرمنطقی هم نیست، گفت: درخواست این افراد این است که تا زمان عبور از پیک کرونا و واکسیناسیون کنکور تعویق شود. آموزش و پرورش اعلام کرده که تا ابتدای مهر همه معلمان واکسینه می‌شوند و مدارس هم بازگشایی می‌شوند. کنکور را هم مهر برگزار کنند چه اتفاقی خواهد افتاد.

حسینی با تاکید بر اینکه مساله دولت طرفداری از پول و سرمایه است، بیان کرد: آنجا که پای پول، سرمایه‌داران و مافیای کنکور مطرح است؛ دولت به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کند. در چنین وضعیتی میلیون‌ها نفر هم اعتراض کنند؛ برایشان مهم نیست و گویی گوششان را بسته‌اند اما حرف مافیای کنکور تا شورای عالی انقلاب فرهنگی هم می‌رود. وقتی می‌خواهند برای کنکور تصمیم بگیرند؛ موسسات آموزشی کنکور را هم دعوت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =