قدردانی وزیر خارجه ونزوئلا از کمک‌های ایران به این کشور در روزهای سخت

وزیر خارجه ونزوئلا در دیدار با همتای ایرانی در آنتالیا از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به این کشور در روزهای سخت قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در شهر آنتالیای ترکیه حضور دارد، امروز (جمعه) با همتای ونزوئلایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در ملاقات با «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا، به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری کارشکنی‌های غیرقانونی آمریکا در اجرای توافقات برجام به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین پرداخت.

خورخه آریزا نیز در این ملاقات به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و ایجاد مشکل در مسیر تامین واکسن ضد کرونا اشاره کرد و صمن تقدیر از همراهی کشورمان با دولت و ملت ونزوئلا، کمک رسانی جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت و اعزام نفتکش ایرانی به این کشور را به عنوان جشن مردمی ونزوئلا و روزی فراموش نشدنی خواند.

در ادامه این ملاقات، طرفین در خصوص آخرین وضعیت عراق، افغانستان و کشورهای آمریکای لاتین به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

ظریف امروز با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد و دیروز نیز با وزیر خارجه عراق، عبدالله عبدالله و وزیر خارجه پیشین افغانستان به رایزنی پرداخت.

گفتنی است مجمع دیپلماسی آنتالیا امروز (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد. این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو  قرار می‌گیرد.

کد خبر: 1099879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =