علت خودکشی «سعید قلی بیگلو» در دست بررسی است

مدیر دفتر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سعید قلی بیگلو، این پژوهشگر پسا دکتری فرد توانمندی بوده، اما اینکه به چه دلیل خودکشی کرده است، توسط تیم تحقیقات و مراجع ذی صلاح در حال پیگیری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، عادل سپهر مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم درباره علت خودکشی پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: دلیل خودکشی  سعید قلی بیگلو، توسط تیم تحقیقات و مراجع ذی صلاح در حال پیگیری است و هر خروجی که به ما بدهند قطعا اطلاع‌رسانی می‌کنیم. همچنین دانشگاه این موضوع را با همکاری مراجع ذی‌صلاح با دقت و حساسیت پیگیری کرده و نتایج آن‌ را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط ‌مجموعه کمیته بحران، مرحوم قلی بیگلو در مدت دانشجویی و پژوهشگری هیچ سابقه‌ای از خودکشی نداشته است. همکاران مرکز مشاوره دانشگاه زمانی که علائم خودکشی را از ایشان مشاهده می‌کنند، او را نزد روانپزشک می‌فرستند و با مجوز روانپزشک او را به خوابگاه بر می‌گردانند و اعلام می‌کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر دفتر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص اقدام به خودکشی روز قبل وی تصریح کرد: در این اتفاق، ظاهرا  قلی‌ بیگلو، قرص مصرف کرده و ایشان را به بیمارستان ابن سینا به بخش روانپزشکی منتقل می‌کنند. بیش از یک ساعت با روانپزشک صحبت می‌کند و همه مسائل تخصصی بررسی می‌شود و سپس مجوز می‌دهند که مشکلی وجود ندارد، اما وی پس از برگشت از بیمارستان، خود را در اتاق حلق آویز می‌کند.

وی عنوان کرد: قطعا اگر کوتاهی در مرکز مشاوره دانشگاه رخ داده باشد، برخورد می‌شود و باید پاسخگو باشند و دانشگاه تمام حقایق را انتقال خواهد داد. خانواده او هم از این موضوع اطلاع نداشته‌اند و حتی علل خودکشی را هم نمی‌دانند و این موضوع می‌تواند علل مختلفی را به همراه داشته باشد. 

سپهر خاطرنشان کرد: سعید قلی بیگلو پژوهشگر پسا دکتری فیزیک بوده و دوره‌های پژوهشی یکساله خود را طی قراردادی که با دانشگاه داشته، کار پژوهشی خود را در طی یکسال تحت نظر یک عضو هیات علمی انجام می‌داده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1100846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =