دانشگاه‌ها حداقل به 50 درصد افزایش بودجه احتیاج دارند

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: وضعیت بودجه‌ای دانشگاه ها مناسب نیست و اگر بودجه کمتر از 50 درصد در سال 1401 افزایش داشته باشد، در سال 1401 نیز به مشکل برخواهیم خورد.

محمد کافی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در مورد زمان و نحوه از سرگیری کلاس‌های حضوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: متناسب با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و متناسب با شرایطی که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خراسان رضوی دارند، تصمیم‌گیری نهایی برای ازسرگیری آموزش حضوری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ترم جاری قرار بر این است که کارکنان و اعضای هیئت علمی از حالت دورکاری خارج شده و در محل کارشان حضور داشته باشند؛ همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروپوزال‌شان تایید شده  و در مرحله تدوین پایان‌نامه هستند، می‌توانند در دانشگاه حضور یابند و حضورشان قطعی است.

 رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تمام کلاس‌هایی که بخش عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی، مزرعه‌ای و درمانی دارند، با توجه به اینکه رنگ‌بندی کرونایی شهرهای مختلف استان مناسب است، به صورت حضوری برگزار می‌شوند. 

به گفته کافی؛ قرار است آموزش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی به شرط اینکه به سمت بهبود شرایط برویم، از نیم‌سال دوم به صورت حضوری برگزار شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: با توجه به ضرورت آمادگی و ایجاد تمهیدات لازم برای شروع آموزش حضوری، با بهره‌گیری از تجربیات آموزش الکترونیکی در دوره کرونا، دستورالعمل نحوه آموزش و برگزاری کلاس‌های درسی در دانشگاه فردوسی مشهد براساس «مدل آموزش چندگانه» تدوین شده است.

وی تشریح کرد: در این الگوی آموزشی درس‌ها به درس‌های عمومی، پایه، تخصصی، عملی و آزمایشگاهی و کارگاهی تقسیم می‌شوند. برای این دروس متناسب با ماهیت و تصمیمی که هر گروه آموزشی می‌گیرد، می‌توان از 6 گزینه مختلف برای ارائه درس استفاده کرد.

کافی اظهار کرد: کلاس تمام حضوری، کلاس تمام الکترونیکی، کلاس حضوری بعلاوه برخط( همزمان)، کلاس حضوری بعلاوه برون خط (آموزش معکوس)، جلسات حضوری بعلاوه جلسات برخط (غیر همزمان)، کد درس تمام حضوری بعلاوه کد درس تمام الکترونیکی(چند کدی)؛  6 الگوی ارائه دروس است. 

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: دانشجویان توجه داشته باشند که این الگوی جدید برای ترم آینده است و در زمان انتخاب واحد می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری کلاس‌های مجازی در زمان کرونا به معاون آموزشی وزیر علوم نیز پیشنهاد داده شد که از این الگو برای سایر دانشگاه‌ها نیز استفاده کنند.

وی اشاره کرد: وضعیت بودجه‌ای دانشگاه ها مناسب نیست و اگر بودجه کمتر از 50 درصد در سال 1401 افزایش داشته باشد، در سال 1401 نیز به مشکل برخواهیم خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =