میانمار: روابط نزدیکی با آمریکا نداریم

فرمانده حکومت نظامی میانمار با تمجید از روابط نزدیک روسیه با این کشور، از دوری روابط سیاسی میانمار با آمریکا سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ژنرال «مینگ اونگ هلینینگ» فرمانده حکومت نظامی میانمار، در جریان سفر خود به روسیه، با تمجید و قدردانی از روابط نزدیک با این کشور اعلام کرد که آمریکا و میانمار از لحاظ سیاسی به یکدیگر نزدیک نیستند.

این مقام با بیان آن‌که هند، روسیه و چین از کشورهای نزدیک به میانمار هستند افزود: «مسافت با روسیه بسیار است، اما همواره روابط نزدیک داشتیم. مسکو در هر نشست سازمان ملل متحد حامی میانمار بوده و همکاری دفاعی میانمان در طول دوران خوب بوده است. پس از چین، روسیه بزرگ‌ترین صادر کننده سلاح به میانمار است.»

در مقابل وزیر دفاع روسیه نیز روابط با میانمار را راهبردی دانست، این کشور را متحد قابل اعتماد برای روسیه عنوان کرد و افزود: «قصد داریم برای تقویت روابط دوجانبه تلاش کنیم.»

به‌تازگی «آنگ سان سوچی» رهبر سابق میانمار محاکمه شده است. او که درپی کودتا سرنگون شده بود به اتهام نقض محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا محاکمه شد. همزمان با اعلام این خبر صدها نفر در رانگون با لغو ممنوعیت تظاهرات به خیابان‌ها آمدند و حمایت خود را از آنگ سان سوچی اعلام و به محاکمه نمایشی وی اعتراض کردند.

آنگ سان سوچی در همان روز کودتای اول فوریه دستگیر شد و از چهار ماه پیش در حبس خانگی به سر می‌برد. میانمار در بهمن ماه سال گذشته شاهد کودتایی نظامی بود که از آن زمان تا به امروز بیش از ۷۵۰ نفر از معترضان به نظام سیاسی و دموکراسی این کشور به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در آبان ماه توانست با کسب ۸۳ درصد آراء در انتخابات مجلس پیروز شود، ولی ارتش نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و اعلام کرد در روند آن تقلب صورت گرفته است و باید دوباره برگزار شود. همین امر موجب آغاز اختلافات داخلی و درنهایت کودتای نظامی در این کشور شد. میانمار تا سال ۲۰۱۱ و پیش از آغاز اصلاحات سیاسی به دست نظامیان اداره می‌شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =