همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد شهرکرد در زمینه گیاهان دارویی

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از امکانات و پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بازدید کردند که زمینه مشارکت در حوزه گیاهان دارویی از جمله تولید، بسته بندی و عرضه محصولات از موارد مورد توجه بازدید کنندگان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه آموزشی، درمانی و پژوهشی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود دانشگاه­های استان، سال 1399 تفاهم ‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد منعقد شد. در جهت اجرایی شدن این تفاهم نامه، کارگروه ­های متعددی تشکیل شده است که بررسی زمینه­ های همکاری مشترک دو دانشگاه را بر عهده داشته اند.

شهرام مشهدی زاده افزود: در همین راستا، اکبر سلیمانی، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به همراه جمعی از مسئولان کارگروه­ های اجرایی تفاهم نامه، از جمله معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی مجتمع رحمتیه، مدیرکل آموزش، مدیرکل بازرسی و نظارت، ریاست دانشکده پرستاری و مامایی، رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و امکانات حوزه علوم پزشکی این واحد بازدید کردند.

وی یادآور شد: از جمله قسمت­‌هایی که مورد توجه ویژه بازدید کنندگان قرار گرفت، مجموعه آزمایشگاهی، مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و خصوصاً مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و نیز مزرعه آموزشی تحقیقاتی و کلکسیون منحصر به­ فرد گیاهان دارویی حوزه علوم پزشکی این واحد دانشگاهی بوده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به امکانات منحصر به ­فرد تجهیزاتی مجموعه آزمایشگاهی واحد شهرکرد، مقرر شد پس از بررسی و تأیید کارگروه مربوطه، برخی از تست­های تشخیصی پزشکی که در حال حاضر برای انجام به آزمایشگاه­های استان­ های اصفهان و تهران ارسال می­شوند، در آینده در واحد شهرکرد و با هزینه تمام شده کمتر انجام شوند. این فرآیند ضمن کمک به توسعه خدمات در سطح استان، هزینه بیماران و نیز مدت زمان پاسخگویی به ایشان را کاهش خواهد داد.

مشهدی زاده اظهار کرد: زمینه مشارکت در حوزه گیاهان دارویی از جمله تولید، بسته بندی و عرضه محصولات از دیگر موارد مورد توجه بازدید کنندگان بود. با توجه به پتانسیل بالای مرکز تحقیقات گیاهان دارویی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان، مقرر شد زمینه همکاری مشترک و همه جانبه این مرکز با مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی به­ طور ویژه در کارگروه مربوط بررسی و اجرایی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری میان دو دانشگاه و استفاده از امکانات مشترک خصوصاً در حوزه خدمات تشخیص، درمان و ارتقاء سلامت، بتوان در جهت کاهش ترددهای بین استانی بیماران و رفع نیازهای استان و کشور گام ­های اساسی برداشت.

کد خبر: 1102106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =