رسالت نهضت استادی بسیج، فراهم‌سازی بسترهای تحقق گام دوم انقلاب است

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: مهم‌ترین رسالتی که دانشگاهیان مخصوصا نهضت استادی بسیج در این برهه از زمان بر عهده دارد، تحقق گام دوم انقلاب و فراهم سازی بسترهای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دوره تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، گفت: استادان دانشگاه و به فرموده رهبر انقلاب، فرماندهان جنگ نرم به خوبی به اهمیت دانشگاه و لزوم نقش‌آفرینی استادان بسیجی واقفند، در این برهه از زمان مهم‌ترین رسالتی که دانشگاهیان مخصوصا نهضت استادی بسیج برعهده دارد، تحقق گام دوم انقلاب و فراهم‌سازی بسترهای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: گام اول انقلاب را رهبری با آسیب شناسی بیان کردند و برای گام دوم که چله دوم انقلاب است، ابعادی را بیان فرمودند و یقینا تحقق این ابعاد دو هدف دارد که نتیجه‌اش تشکیل دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی خواهد بود و برای تحقق آن جامعه استادی بسیج باید پیشرو باشد.

وی با اشاره به گام‌های خوبی که در بسیج اساتید در این عرصه برداشته شده، گفت: با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته و کارهای خوبی که انجام شده؛ اما هنوز دانشگاه و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و اندیشه جایگاه این بحث را به معنی واقعی درک نکرده‌اند و نتوانستند وظایف خود را چنانچه باید در این مسیر برعهده گیرند. موضوع بیانیه گام دوم انقلاب موضوع مهمی است و ما در نهضت استادی هر تلاشی برای تحقق آن لازم باشد، انجام می‌دهیم. در این زمینه با برنامه مشخص و نقشه راه معین و با همراهی و تقسیم کار در هر حوزه که همان هفت بعدی است که رهبری تعیین فرمودند باید پیش رفت و از همکاری همه نهادهای عمومی و انقلابی نیز بهره گرفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، عنوان کرد: شرط اول موفقیت در این مسیر، فهم درست بیانیه گام دوم انقلاب است و این فهم درست باید ابتدا در جامعه نخبگان رخ دهد، امروزه مدیران و مسئولان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و طلاب و استادان حوزه‌های علمیه هستند این جمع باید این موضوع را حل کنند. اکثر افرادی که در راس قرار می‌گیرند از همین افراد هستند. بنابراین تلاش ما در گام اول برای فهم اندیشه انقلاب اسلامی و اندیشه امامین انقلاب در بین استادان بسیجی است و در گام دوم باید به تبیین و ترویج و گسترش و انتقال اندیشه به نسل جوان و سایر دست اندرکاران پرداخت. باید گام‌های نخست برداشته شود و برای مراحل بعد هم در حوزه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی گام‌های موثری بر اساس نقشه راه با همفکری در حوزه‌های مختلف برداشت تا این مسیر طی شود و تمدن اسلامی شکل گیرد. به فرموده رهبر انقلاب برای ایجاد تمدن اسلامی گام‌های زیادی وجود دارد و بسیج اساتید هم یکی از اولویت‌هایش را در این مسیر قرار داده است.

‌وی افزود: برای تقویت و آماده‌سازی نیروهای فکری که باید در دانشگاه‌ها نسبت به تبیین و ترویج این مسئله مبادرت کنند، لازم است جلسات تخصصی و موثر به شکل کارگاه، گفت وگو و مناظره برگزار شود تا بتوان گروهی از علاقه‌مندان را به عنوان سفیران این حوزه معرفی کرده و با تشکیل حلقه‌های علمی و طی کردن مراحل تحقیق و پژوهش، ابعاد هفت گانه بیانیه را بر اساس مهارت‌ها و تخصص‌ها و رشته‌های متنوع پیاده سازی کرد.

مردانی با اشاره به شکل گیری هسته‌های اولیه مباحث گفتمانی در ابعاد هفتگانه بیانیه رهبری در بسیج اساتید، گفت: علاوه بر گسترش این هسته‌ها باید بسته‌های قابل فهمی در این زمینه برای هر قشر  و در هر سطح علمی و سنی تولید شود تا این مسئله به گفتمان ملی یا مطالبه ملی تبدیل شده و بتواند مسیر را برای دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی در قوای سه گانه هموار شود و بر این اساس آنها  بتوانند حرکت خود را به سمت تحقق این بیانیه در مباحث مختلفی چون عدالت و موضوعاتی که مطالبه جدی مردم است هدایت کنند.

وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت این جلسه از استادان بسیجی خواست، در تحقق این بیانیه که نقطه امید مقام معظم رهبری برای آینده نظام و انقلاب است، تلاش کرده و به عنوان سرباز، پرچمدار تحقق منویات رهبر انقلاب باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =