اشتغالزایی/ فارغ‌التحصیلان حقوق چگونه می‌توانند کارآفرین شوند؟

کارآفرینان منتظر استخدام نمی‌مانند و خودشان به کمک ارتقای مهارت‌هایشان وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حقوق همیشه رشته پرطرفداری بوده، هم به دلیل تصویری هیجان‌انگیزی که از آن در فیلم‌ها و سریال‌ها به نمایش گذاشته شده و هم به دلیل قراردادها و درآمدهای نجومی برخی وکلا.

با وجود این تصویر رویایی از رشته حقوق؛ اما کم نیستند فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته که در مشاغلی بی‌ارتباط با حقوق مشغول به کار هستند. جدای از این که همه فارغ‌التحصیلان این رشته، نمی‌توانند در آزمون وکالت پذیرفته شوند، بسیاری از شرکت‌ها هم برای کاهش هزینه‌ها، زیر بار استخدام مشاور حقوقی نمی‌روند.

شاید زمانی یافتن شغل تنها محدود به تقاضای شرکت‌ها و سازمان‌ها بود؛ اما جهان امروز تغییر کرده و شاید مهم‌تر از این سوال که چه رشته‌ای بخوانیم تا بتوانیم شغل داشته باشیم، این است که بپرسیم چگونه می‌توانیم در رشته خودمان کارآفرین باشیم؟

اگر دانش حقوق و روحیه کارآفرینی، ترکیب شود، بدون شک مرزهای جدیدی برای خدمات حقوقی تعریف خواهد شد. این مرز نه تنها فرصت‌های شغلی متنوع و به صورت بالقوه پردرآمدی را ارائه می‌دهد، بلکه به دانشجویان فارغ‌التحصیلان حقوق هم فرصت می‌دهد تا تغییر ایجاد کنند و به افراد نیازمند کمک کنند.  

جای خالی وکلا را پر کنید

همکاری با یک وکیل، هزینه‌های زیادی برای مردم دارد. به همین دلیل، آمارها نشان‌دهنده ارجاع 90 درصد پرونده‌های قضایی بدون وکیل به دادگاه است. این هزینه‌های بالا می‌تواند برای یک فارغ‌التحصیل حقوق فرصت باشد.

اگر یک دانشجوی حقوق یاد بگیرد که نظام حقوق کشور چگونه کار می‌کند، حتی بدون داشتن پروانه وکالت هم می‌تواند با هزینه خیلی کمتری به دیگران مشاوره بدهند.

مهارت‌های جانبی خود را افزایش دهید

گذران دوره‌هایی مانند اوراق بهادار، مالیات و قانون کار، به فارغ‌التحصیلان حقوق کمک می‌کند یاد بگیرند چگونه کسب و کارها می‌توانند سرمایه جمع کنند یا شرایط شرکت‌ها برای پرداخت مالیات چگونه است یا چگونه می‌توان غرامت کارمندان را سامان داد و از اختلافات کارگری جلوگیری کرد.

همه این مهارت‌ها می‌توانند فارغ‌التحصیلان حقوق را برای مشاوره به فعالان در این زمینه‌ها آماده کند.

از بزرگان کارآفرینی حقوق الهام بگیرید

ScholarSift سیستم اطلاعات حقوقی است که پرفسور رابرت اندرسون یکی از دانش‌آموختگان حقوق طراحی کرده است. این سیستم اطلاعاتی شامل تجزیه و تحلیل پیش‌نویس دادخواست، جستجوی خودکار بیشترین مطالب درسی . قالب‌بندی خودکار استنادهاست. این اطلاعاتی برای دانشجویان حقوق، اساتید و پژوهشگران بسیار مفید است.

اندرسون و شریک تجاری‌اش ترنت ونزل این فناوری را به قانون بلومبرگ فروختند و همچنان در حال طراحی در زمینه فناوری حقوقی هستند.

اندرسون معتقد است شکافی در دسترسی به عدالت وجود دارد که فناوری توانایی حل آن را دارد. به همین دلیل فرصت‌های زیادی برای ایجاد مشاغل پیرامون مسائل قانونی وجود دارد.

اندرسون به فارغ‌التحصیلان حقوق پیشنهاد می‌کند؛ مسیرهای سنتی اشتغال را دنبال کنند و از مشاغل مرسوم برای فارغ‌التحصیلان حقوق نترسند. این مشاغل به آن‌ها کمک می‌کند تا با نحوه فعالیت و مشکلات یک مشاور حقوقی یا وکیل را از نزدیک آشنا شوند و به ایده‌های نوآورانه دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =