طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی

برای تهیه شنیسل مرغ مهم ترین اصل آن استفاده از ادویه‌ها و میزان آرد ... پخته میشه کمی خشک تر هست چون هیج روغنی نداره اما کاملا رژیمی و سالم هست.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایسکانیوز؛ 

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، شنیسل مرغ یکی از آن غذاهای کلاسیک آلمانی است که اتفاقا در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد.شنیسل را به راحتی و بدون دردسر میتوانید در منزل تهیه کنید و نیازی نیست برای خوردن یک شنیسل خوشمزه حتما به رستوران مراجعه کنید با این تفاوت که شنیسل خانگی طعم بی‌نظیری دارد.

مواد لازم:

سینه مرغ ۲ عدد بزرگ (حدود ۷۰۰ گرم)

فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم

تخم مرغ ۲ عدد

پودر آویشن ۲ قاشق چایخوری

روغن زیتون به مقدار لازم

کدو سبز  ۲ عدد بزرگ

لیمو ترش  یک عدد

پودر سوخاری تازه ۲ فنجان

سیب زمینی کوچک ۵۰۰ گرم

جعفری تازه خرد شده یک چهارم فنجان

آرد دو قاشق غذاخوری سر پر

پاپریکا یک قاشق غذاخوری

پوست لیمو ترش رنده شده یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا باید سینه مرغ را با استفاده از چاقو به صورت افقی به دو نیم تقسیم کنید. هر تکه از سینه مرغ را داخل بسته‌بندی پلاستیکی جدا قرار دهید. با استفاده از گوشت‌کوب، بیفتک یا وردنه روی سینه مرغ بکوبید تا نازک شود و به یک چهارم ضخامت اولیه‌اش برسد.

یک کاسه بزرگ بردارید و آرد را داخل آن بریزید. فلفل سیاه و پاپریکا را به آرد اضافه کنید. مخلوط را به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. سپس یک کاسه دیگر بردارید و تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکنید. تخم مرغ‌ها را با یک هم‌زن دستی هم بزنید تا فرم یکدستی به خود بگیرند. اکنون، یک کاسه دیگر بردارید و دو فنجان پودر سوخاری را درون آن بریزید.

پوست لیمو را با اندازه ریز رنده و به پودر سوخاری اضافه کنید. آویشن را به پودر سوخاری اضافه کنید و هم بزنید. به این ترتیب، سه کاسه مجزا دارید که حاوی مخلوط آرد، تخم مرغ و مخلوط پودر سوخاری هستند.

یک سینی فر بزرگ بردارید و کف آن را با کاغذ مخصوص پخت بپوشانید. روی کاغذ کمی روغن زیتون اسپری کنید. اکنون یک تکه سینه مرغ نازک شده را بردارید. آن را ابتدا داخل مخلوط آرد قرار دهید. سپس مرغ آغشته‌ به آرد را مستقیما وارد مخلوط تخم مرغ کنید. با استفاده از یک قاشق تمامی قسمت‌های مرغ را به تخم مرغ آغشته کنید تا چسبناک شود. در نهایت، آن را داخل مخلوط پودر سوخاری قرار دهید و زیر و رو کنید تا مخلوط به مرغ بچسبد.

شنیسل مرغ را داخل سینی فر قرار دهید. مراحل قبل را با همان ترتیب برای سایر تکه‌ها هم تکرار کنید. هنگامی که همه تکه‌های مرغ‌ آماده شدند، سینی فر را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

در همین حین فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. مقداری روغن زیتون روی شنیسل‌ها اسپری کنید. سپس آن‌ها را داخل فر گرم شده قرار دهید. اجازه دهید تا شنیسل‌ها به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر بپزند. پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه از قرار دادن سینی، در فر را باز کنید و شنیسل‌ها را زیر و رو کنید تا تمامی قسمت‌ها به صورت یکنواخت پخته شوند.

در همین حین، سیب زمینی و کدو سبز را خوب بشویید. سیب زمینی‌ها را از وسط نصف کرده و کدو سبز را هم به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس هر کدام را به صورت جداگانه آب‌پز یا بخارپز کنید. هنگامی که شنیسل‌ها پخته و روی آن‌ها طلایی شد، سینی را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی و کدوی بخارپز شده را با کمی نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. جعفری تازه را خرد کرده، به سبزیجات بخارپز شده اضافه کنید و سپس مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

شنیسل‌های مرغ آماده شده را داخل بشقاب بکشید و همراه با مقداری از سبزیجات و لیمو ترش برش خورده سرو و نوش جان کنید. در صورتی که مایل باشید می‌توانید این خوراک رژیمی خوشمزه را همراه با سالاد مکزیکی سرو کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =