شما در اهواز دربی را باختید آقای گل محمدی!

شاگردان یحیی گل محمدی روز گذشته در ضربات پنالتی مقابل استقلال شکست خوردند و از جام حذفی کنار رفتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ نه قصد تخطئه موفقیت های گل محمدی را داریم و نه قصد حاشیه سازی و ایجاد فشار یا موج منفی. اما برای رسیدن به موفقیت نمی توان از نقد هم گذشت، به هر حال پرسپولیس در بازی که عجیب هم می نمود دربی را واگذار کرد تا مانند سال پیش و دقیقا به همان شکل حذف شده این مرحله نام بگیرد.به سبک بازی فولاد در اهواز و استقلال در تهران مقابل پرسپولیس توجه کنید، راهی که نکونام نشان مجیدی داد برای مهار پرسپولیس کاملا واضح و مبرهن هست ولی فکری به حال مقابله با آن فعلا نشده. البته که نباید از ترسو بازی کردن و فشار روانی مستولی بر این تیم در دربی هم راحت گذشت.

پس به نظر می رسد تلنگری به پرسپولیس ازبعد فنی احتیاج هست، چرا که برای پرسپولیس این روزها چند مشکل اساسی بوجود آمده که باید برای ادامه راه به رفع و رجوع آن بپردازد. حتی اگر در ادامه مسابقات داخلی هم مشکلی برای آنها پیش نیاید اما قطعا در آسیا این مشکلات تبدیل به مصائب برای آنها خواهد شد.

تنبلی تاکتیکی

 اینکه این تیم شدیدا به حرکات مهدی ترابی وابسته شده. روزی که ترابی به این تیم بازگشت، گوشزد کردیم که بهترین اتفاق برای این تیم افتاده و به خاطر سبک و توانایی های او حالا خط هافبکی با تنوع بیشتر در بازی را خواهیم دید، اما این نکته را هم گفتیم که اتکای بیش از حد به او ناخوادآگاه این تیم را به تنبلی تاکتیکی مبتلا خواهد کرد، اتفاقی که این روزها بعد از مهار شدن او می بینیم.

فضا و نیم فضاها

بارها به این مسئله پرداختیم که پرسپولیس برای سازماندهی حمله خود در زمین حریف احتیاج به فضا های موجود دارد و اگر تیمی بتواند این احتیاجات پرسپولیس را مال خود کند عملا این تیم را خلع سلاح کرده و پرسپولیس به بن بست می خورد، کاری که فولاد در اهواز کرد و گل نخورد و به تساوی در خانه تن داد و حالا دربی هم استقلال به همین شیوه پرسپولیس را شکست داد،این در حالی هست که ظاهرا پرسپولیس توان اجرای پلن جایگزین را این روزها ندارد و حتی روی ضربات ایستگاهی هم مقتدر نشان نمی دهد. پرسپولیس باید برای حل این مشکل حتما روی راهکارهای دیگر هم کار کند.

انتقال سریع

در نکته بالا به نیازهای پرسپولیس درون بازی پرداختیم اما یک مسئله در مورد هافبک های پرسپولیس شایان ذکر می باشد و اینکه امثال پهلوان، ترابی و حتی امیری و نعمتی که از سرعت بالایی برخوردار هستند درمواقع ضدحملات باید سرعت انتقال گردش توپ را در طول و عمق زمین بالاتر ببرند، البته برای اینکار به تارگتی هم در آن جلو احتمالا احتیاج باشد. بازی در عرض، حرکات پا به توپ و سعی بر برداشتن یک به یک ها سرعت انتقال را پایین می اورد و عملا تیم های حریف را به سازماندهی دفاعی اصلی خود باز می گرداند.

عدم‌ گل زنی

نکته آخر اینکه اگر چه پرسپولیس هنوز سازماندهی دفاعی مناسب خود را حفظ کرده و گل نمی خورد اما در جریان بازیهای سنگین از قبیل فولاد و استقلال گل هم نمی زند. این پرسپولیس باید قدردان فاز دفاعی خود باشد که هنوز شخصیت تیم را حفظ کرده، اما بازی های بزرگ و بردن بازی های شش امتیازی می تواند رقبا را از کورس مستقیما خارج کند اتفاقی که در این پرسپولیس نمی افتد و حالا بیشتر شاهد پیروزی های این تیم در بازی های آسان تر می باشیم.

امیر کریمی(کارشناس فوتبال)

انتهای پیام

کد خبر: 1103321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین پورزاد پرسپولیسی🌷🌷🌷 IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      تیم گل محمدی مسکل تاکتیکی دارو د هافبکها اصلا هماهنگ تو کار هجومی رفت وبرگشت نیستند که مشکل اصلی پرسپولیس گل محمدی لست اقای گل محمدی ومطهری با حرف وداستان کبری نمیشه تیم بزرگ ۶ امتیازی رو برد اصلا تاکتیک درست نداشت تیم پرسپولیس ترسو بود خیلی
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      بله داداش پرسپولیس ترسو شده حالا از چی می‌ترسه نمی‌دونم دیگه بالاتر از باخت ک چیزی نیست اگه یکم جسارت بخرج میداد تو نود دقیقه با اختلاف استقلالی شکست میداد
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      در اینکه هر دو تیم با ترس بازی میکردند شکی نیست اما دو بازیکن خط حمله پرسپولیس که در نیمه دوم به بازی اومدن دوبا شانس گل زنی داشتن که یکی به تیر دروازه خورد اگر اون موقعیت ها گل شده بود الان همه داشتن از تعویض های طلایی صحبت میکردن
    • پرسپولیسی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      قبول دارم، ولی کاش راهکار خودتون رو هم میزاشتید واسه مشکلات، مخصوصا فضا هایی که کمه