دستگیری 5 تروریست «پ‌ک‌ک» توسط ترکیه

وزارت کشور ترکیه از عملیات موفق شناسایی و دستگیری شماری از اعضای گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور پنج تروریست «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان) را در یک عملیات ویژه دستگیر کردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که  این تروریست‌ها توسط نیروهای امنیتی و ژاندارمری پس از محاصره خود را تسلیم کردند. تاکنون 107 تروریست پ‌ک‌ک بدین طریق خود را تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه کرده‌اند.

بنابر اعلام وزارت کشور ترکیه، تروریست های تسلیم شده از سال 2009 تا 2015 به گروه تروریستی پ‌ک‌ک پیوستند و در عراق و سوریه فعال بودند.در بیش از 35 سال فعالیت تروریستی پ‌ک‌ک علیه ترکیه منجر به مرگ  40 هزار نفر از جمله زنان و کودکان شده است.

این روزنامه نوشت که فشار خانواده‌های اعضای پیوسته به این گروه برای جدا شدن از پ‌ک‌ک نیز در تسلیم شدن این افراد نقش بسزایی داشته است.

جنگنده‌های ترکیه هفته گذشته نیز مناطق محل استقرار تروریست‌های «پ‌ک‌ک»  را در شمال استان «دهوک» در اقلیم کردستان عراق بمباران کردند. منابع محلی گفتند که هواپیماهای جنگی ترکیه یکشنبه کوهستان «قره» در منطقه «عمادیه» را بمباران کردند.

هواپیماهای جنگی ترکیه همچنین کوه «کورزار» را در منطقه «شلادزه» در استان دهوک بمباران کردند. یک منبع امنیتی گفت که نیروی هوایی ترکیه به مقرهای «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در منطقه عمادیه حمله کرد.

منابع محلی و رسانه‌ای از تلفات احتمالی وارد شده بر تروریست‌های پ‌ک‌ک یا ساکنان منطقه هیچ گزارشی منتشر نکرده‌اند.

گفته می‌شود در نتیجه حملات هوایی ترکیه در یک ماه گذشته به شمال عراق درمجموع ۴۷ روستا در کردستان عراق خالی از سکنه شده‌اند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

منبع فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1103620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =