تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب  برای محاکمه مسببان بی‌آبی در خوزستان

 جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی در نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم درخواست کرد تا با تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب بانیان بی آبی خوزستان را محاکمه کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رجایی در نامه ای از  محسن اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سید ابراهیم رئیسی منتخب مردم درخواست کرد تا با تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب بانیان بی آبی خوزستان را محاکمه کند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: هیچ اغتشاشی و آشوبی شکل نمیگیرد، مگر به واسطه‌ بی‌مبالاتی و رویگردانی متولیان سیاسی و مدیران داخلی از اعتراضات. امروز، بی توجهی و دست کم گرفتنِ مسئله‌ی خوزستان، مصداق بارزِ آب به آسیابِ دشمن ریختن و اعطای فرصت به ضد انقلاب و دشمنان ملت و فورانِ آتشِ تجزیه طلبی و چند پاره شدنِ ایران است.

در این نامه بیان شده است:خوزستانِ جهان آرا امروز، در جوار دکل‌های طویلِ نفت، دغدغه‌ی آب در سر دارد! خواسته‌هایی ابتدایی و سطحی همچون آب و نان، ابدا قابل چشم پوشی نیست. آن هم نسبت به مردمی که حسابشان را پس داده و از ابتدای انقلاب جان بر کف و خون بر سر، پای انقلاب ایستاده و حوادث خونباری همچون جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته اند.

در این نامه مطرح شده است: به گواه برخی تحقیقات و پژوهش‌های علمی، خوزستان و اختصاصا، رودخانه‌ی کارون، صرفا به تنهایی قابلیت این را دارد که حتیتامین کننده‌ی آب کل ایران باشد! بنابراین، چنین فاجعه‌ای را ابدا نمیتوان بر گردن تحریم‌ها و کمبود منابع و معادن کشور انداخت. مشکل تنها بی کفایتی و بی درایتی و خیانت‌های داخلی توسط کارگزاران و مسئولان است. چه آنکه همواره بزرگترین آسیب‌ها و صدمه‌ها را هر نهضت، از درون میخورد و دشمنان خارجی و کفار، در برابر دشمنان داخلی و یا منافقین، اثر به مراتب کمتری دارند. کمترین خواسته‌ی مردم خوزستان این است که کارگزاران، به حکم امیرِ مومنان در زمانِ فتنه_ که فتنه‌ای خطیرتر از بی آبی و سفره‌ی خالی نیست_ همچون شتر دو ساله باشند؛ که مصداق آن اقدامی سریع و قاطع و کوبنده، برای نجات خوزستان از دستان بی کفایتان و بی تدبیران است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: بدینوسیله از طرف جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، و به نمایندگی از مردم شریف، مظلوم و صبور خوزستان و به حکم آیه: "کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ" از جنابعالی خواستاریم که به انقلابی‌ترین شکلِ ممکن و فارغ از تمامی مصلحت اندیشی‌ها و محافظه کاری ها، کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل داده که بدینوسیله مسببِ دادخواهی ملت ایران و محاکمه‌ی بانیان این فاجعه باشید، که با تصمیم‌ها و سیاست‌های غلط، امروز خوزستان را به چنین روزی انداخته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =