غیبت ۱۳ هزار نفر از داوطلبان ارشد پزشکی در روز اول برگزاری

اولین روز آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی دیروز برگزار شد که تعداد غایبان این آزمون در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر به بیش از ۱۳ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ از روز گذشته ۳۱ تیر ماه و امروز اول مرداد در چهار نوبت صبح و عصر برگزار می شود وتعداد ۷۲ هزار و ۸۶۵ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند.

اولین روز آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۰  روز گذشته از ساعت ۹ آغاز شد و دومین و آخرین روز آزمون نیز امروز جمعه اول مردادماه ۱۴۰۰  در دو نوبت صبح و عصر با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود. 

در نوبت اول این آزمون که ۱۶ هزار و ۵۸ نفر ثبت نام کرده بودند،صبح دیروز تعداد ۹ هزار و ۵۶۲ نفر در آزمون شرکت کردند و ۶ هزار و ۴۹۶ نفر (معادل ۴۰ درصد) غایب بودند. در نوبت دوم این آزمون یعنی عصر روز گذشته نیز ۲۰ هزار و ۸۱۱ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۱۴ هزار و یک نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و ۶ هزار و ۸۱۰ نفر (معادل ۳۳ درصد) غایب بودند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، تعداد غایبین آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال گذشته حدود ۴۲ درصد بوده است.

با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی در ۵۴ رشته و مجموعه امتحانی شامل ۱۱ مجموعه و ۴۳ رشته امتحانی برای پذیرش ۸۵ رشته پذیرنده دانشجو در ۳۱ شهر امتحانی با ۳۵ حوزه دانشگاهی برگزار می شود.

تعداد ۴۳۶ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی در تکمیل فرم خوداظهاری خود اعلام کردند به کرونا ویروس مبتلا هستند.

 با توجه به تعطیلی و شرایط کنونی استان تهران، با مراجع ذیربط مکاتبه شده تا داوطلبان سطح استان با ارائه کارت ورود به جلسه، بتوانند در محل حوزه خود حضور یابند.

بر این اساس انتخاب رشته محل کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای ۲۳ تا ۲۶ مردادماه انجام می‌شود و اسامی نهایی پذیرفته شدگان به همراه کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام می‌شود. 

همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها اواخر شهریور ماه از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =