دردسرهای دفاع آنلاین؛ تنها راه ارتباط با استاد ایمیل است که تا چند روز بی‌پاسخ می‌ماند

فارغ‌التحصیلانی که تجربه دفاع آنلاین داشته‌اند، از پاسخگویی نامناسب استادان و بخش‌های اداری دانشکده می‌گویند؛ دانشجویان به شماره تلفن استادان دسترسی ندارند و تنها راه ارتباطی با آن‌ها، ایمیل است؛ اما معمولا ایمیل‌ها تا چند روز بی‌پاسخ می‌مانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، کرونا و آنلاین شدن فعالیت‌های آموزشی تجربه جدیدی برای استادان و دانشجویان بود که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. آموزش‌ مجازی با وجود مزایایی که داشت؛ اما با مشکلاتی مانند بی‌نظمی دانشگاه‌ها و پاسخگویی ناکارآمد استادان و مسئولان آموزشی همراه بود.

مریم مهربان دانش‎‌آموخته مهندسی مکانیک است که چند ماه پیش از دانشگاه امیرکبیر فارغ‌التحصیل شده. وی دوره کارشناسی را پنج ساله به پایان رسانده و حدود یک سال هم مشغول آزمایشات و نگارش پایان‌نامه بوده است.

مهربان که در دوران شیوع کرونا، تجربه دفاع آنلاین را داشته است، در گفت‌وگو با ایسکانیوز از مشکلات ناشی از تعطیلی دانشگاه و پیگیری آنلاین کارهای اداری‌ خود گفت: یکی از مشکلات پیگیری پایان‌نامه در دوران کرونا این بود که نمی‌توانستم هر موقع می‌خواهم به دانشگاه بروم.

این فارغ‌التحصیل دانشگاه امیرکبیر افزود: در حالی‌که پیش از آنلاین شدن کلاس‌ها و برنامه‌های دانشگاه، دانشجوها هر موقع که می‎توانستند و زمان خالی داشتند، به آزمایشگاه می رفتند؛ اما من نمی توانستم در زمان‌های خالی خودم از آزمایشگاه دانشگاه استفاده کنم و باید با برنامه دانشگاه هماهنگ می‌شدم.

دانشگاه در دوران کرونا شدیدا بی‌نظم بود

وی با بیان این که دانشگاه در دوران کرونا شدیدا بی‌نظم بود، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای بود که یک روز می‌رفتیم استاد نبود و روز دیگر مسئول آزمایشگاه نبود. مثلا پیش می‌آمد که برای پیگیری نامه‌ها به آموزش دانشکده می‌رفتیم و آموزش میگفت چرا حضوری آمده‌اید؟! باید ایمیل بزنید. متاسفانه وقتی ایمیل می‌زدیم، نمی‌توانستیم منظورمان را درست با ایمیل برسانیم و آموزش چیز دیگری برداشت می‌کرد، در نتیجه جواب دیگری می‌داد. وقتی تماس می‌گرفتیم هم برخورد چندان خوبی نمی‌کردند.

مهربان با ذکر مثالی یادآور شد: روزی به دانشگاه رفتم تا با معاون آموزشی دانشکده صحبت کنم. مجبور شدم یک ساعت پشت در اتاق استاد منتظر بمانم تا کلاس آنلاین‌شان تمام شود و بتوانند با من صحبت کنند. استاد بعد از کلاس به من گفت؛ برای چه آمده‌اید؟! بروید ایمیل بزنید. به هیچ وجه حاضر به پاسخگویی نبود و می‌گفت حتما باید ایمیل بزنید تا جواب‌تان را بدهم.

این دانش‌آموخته مهندسی مکانیک با اشاره به این که ایمیل زدن هم مشکلات خودش را دارد، گفت: دفاع من کمی با عجله برگزار شد و چند روز می‌گذشت تا به ایمیل‌هایم پاسخ دهند. مثلا برای صبح پنج‌شنبه که دفاع داشتم، شنبه به استاد ایمیل زدم؛ اما ایمیلم را تا سه شنبه ندیده بود. چهارشنبه‌ها هم آموزش تعطیل بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شماره تلفن اساتید را به ما نمی‌دهند در حالی که تعداد زیادی از اساتید ایمیل‌شان را به ندرت جواب می‌دهند. اینگونه نیست که صبح ایمیل بزنید، چند دقیقه بعد جواب دهند. پیش می‌آمد که استاد روز بعد جواب ایمیل بدهد.

مهربان با تصریح بر این که در حالی که باید پنجشنبه دفاع می‌کردم؛ اما تا روز سه‌شنبه هنوز استاد داورم مشخص نشده بود، افزود: بالاخره توانستم از طریق یک نفر با استادم تماس بگیرم و استاد با داور تماس گرفت تا زمان دفاع را هماهنگ کنیم. سپس با آموزش دانشکده هماهنگ کردم.

این فارغ‌التحصیل دانشگاه امیرکبیر با بیان این که چهارشنبه عصر داور پایان‌نامه‌ام مشخص شد درحالی که پنجشنبه صبح باید دفاع می‌کردم، گفت: از سامانه دانشگاه هم نمی‌توانستم استفاده کنم چون در حال انجام کارهای فارغ التحصیلی بودم و رمز و پسورد نداشتم. به همین دلیل مجبور شدم از طریق اسکایپ دفاع را انجام دهم البته به نظرم نظارتی هم وجود نداشت که دفاع از طریق سامانه‌های دانشگاه انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =