فروش یک میلیارد دلار از سهام گوگل

دو بنیانگذار شرکت گوگل حدود یک میلیارد دلار از سهام این شرکت را به فروش رساندند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از cnbc، دو بنیانگذار شرکت گوگل از ماه می تاکنون بیش از یک میلیارد از سهام شرکت خود را به فروش رسانده‌اند. براساس گزارشات مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که توسط وب سایت OpenInsider تدوین شده است، لری پیج و سرگی برین از ماه می تاکنون بیش از 1.07 میلیارد دلار از سهام خود را به فروش رسانده‌اند. اگر بخواهیم به طور خاص روی میزان سهام این دو فرد صحبت کنیم سرگی برین بیش از 610 میلیون دلار و لری پیچ بیش از 462 میلیون دلار از سهام خود را به فروش رسانده‌اند.

هر دو موسس شرکت گوگل در حال فروش سهام خود به صورت برنامه ریزی شده هستند و این اقدام آن‌ها موضوعی ناگهانی نبوده است. گفتنی است آخرین باری که دو بنیانگذار گوگل اقدام به فروش سهام خود کرده بودند به سال 2017 باز می‌گردد. سهام شرکت گوگل در سال جاری عملکردی رو به رشد داشته است و شاهد رشد 50 درصدی سهام این شرکت تا الان هستیم؛ این میزان رشد بسیار بالاتر از رشد سهام سایر شرکت‌های فناوری مانند آمازون و اپل است.

گوگل

لری پیج در پایان سال 2019 بود که از سمت مدیرعاملی شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است انصراف داده و جای خود را به سوندار پیچای داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =