برنامه آموزشی پاییز دانشگاه‌های آمریکا مجازی خواهد ماند

اعتراضات دانشگاهیان آمریکا به حضوری شدن کلاس‌ها، به دلیل شیوع گونه‌های جدید کرونا، سبب تداوم آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌های این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، کرونا هر روز نسخه جدیدی ارائه می‌کند. از کرونای انگلیسی و آفریقایی گرفته تا دلتا و لامبدا. مدام در خبرها می‌آید که سرعت شیوع و بیماری‌زایی نسخه‌های جدید به مراتب بیشتر از قبلی‌هاست. به همین دلیل، به نظر می‌رسد حکایت رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی‌ها همچنان باقی است.

ماه‌های اول پس از شیوع بیماری و تعطیلات گسترده‌ای که برای دانشگاه‌ها و مشاغل ایجاد شد، چشم امید همه به ساخت واکسن بود تا بتوانند سرکار و درس خود برگردند.

 اما این روزها که دو سال از شیوع این بیماری می‌گذرد، به رغم واکسیناسیون بالای ۵۰ درصدی که در بسیاری از کشورها انجام شده، برخی معتقدند حتی واکسیناسیون گسترده هم نمی‌تواند مانع شیوع گونه‌های جدید بیماری مانند کرونای دلتا شود. به همین دلیل، لازم است تدابیر جدیدی از سوی دانشگاه‌ها اندیشیده شود. 

شیوع انواع جدید کرونا و تاثیر نامشخص واکسن بر این گونه‌ها سبب شده دانشگاه‌های آمریکا به تدریج اعتراف می‌کنند که احتمالا بخش زیادی از کلاس‌های پاییزی‌شان به صورت آنلاین خواهد ماند. البته بسیاری از دانشگاه‌ها مانند سال گذشته، هنوز برنامه‌های خود را کاملا روشن نکرده‌اند و سعی می‌کنند در عین حال که حواسشان به روند شیوع بیماری است، گوشه چشمی هم وضعیت به دانشجویانی داشته باشند که مشتاق حضور واقعی در کلاس‌های دانشگاه هستند.

آمارهای متعددی از انتظار دانشگاهیان برای برگزاری حضوری یا مجازی آموزش‌ها منتشر شده است. به نظر می‌رسد، دانشگاه‌های بزرگ تمایل و تعهد بیشتری برای آموزش حضوری در مقایسه با دانشگاه‌های کوچک داشته باشند.

برای مثال برخی دانشگاه‌های کوچک مانند دانشگاه ایالتی هومبولت کالیفرنیا با هشت هزار دانشجو اعلام کرده‌اند که ۴۰ درصد آموزش‌های خود را به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد. در حالی که دانشگاه مینه‌سوتا اعلام کرده؛ ۸۰ درصد کلاس‌هایش حضوری خواهد بود.

دانشگاه‌ها این روزها به تدریج در حال عقب‌نشینی از این وعده‌های بلندپروازانه هستند. چون بسیاری از اعضای هیئت علمی مینه‌سوتا اعتراض کردند که حضوری شدن کلاس‌ها بدون توجه به واکسیناسیون کامل، نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها تنها به فکر ثبت‌نام و درآمد هستند و اهمیتی برای اطمینان از سلامت و ایمنی دانشگاهیان ندارند.

بر اساس داده‌های اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا، ۴۴ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۴ ساله واکسینه شده‌اند. سو استروف (Sue Estroff) استاد دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل (UNC) می‌گوید با وجود این که این آمار نسبتا خوب است؛ اما برای بسیاری از استادان قابل قبول نیست.

با وجود رسوایی پاییز سال گذشته که تنها چند روز پس از بازگشایی این دانشگاه‌ ۱۳۰ مورد عفونت در کمتر از یک هفته مشاهده شد، باز هم دانشگاه کارولینای شمالی اعلام کرده است که برنامه‌ای برای آموزش حضوری ارائه خواهد کرد، بدون هیچگونه دستوری برای واکسیناسیون دانشجویان.

در مقابل دانشگاه ایالتی لوئیزیانا (LSU) سعی می‌کند به نگرانی‌های دانشگاهیان احترام بگذارد. تا جایی که ویلیام تیت (William Tate) رئیس این دانشگاه گفت: برخی از مردم استراتژی‌های خود را برای کاهش خطر دارند و ما باید به آن احترام بگذاریم.

کارشناسان آموزشی معتقدند؛ انعطاف‌پذیری کالج‌ها در شرایط کنونی بسیار مهم است. درست است که محیط‌های معمولی و حضوری، هدف بلند آموزش است؛ اما نیازهایی فوری که مرتبط با سلامت دانشجویان و استادان هستند هم نباید نادیده گرفته شوند. به همین دلیل، بهترین راه، ادامه دادن آموزش‌های آنلاین است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1106851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =