آخرین مهلت انتخاب رشته دوره کاردانی نظام جدید/ 4 هزار نفر ثبت‌نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۴ هزار و ۳۴۰ نفر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ اقدام کرده اند. 

فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام دوره‌های کاردانی نظام جدید اظهار کرد: ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آن در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی در سال ۱۴۰۰ صرفاً براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دیپلم» صورت می‌گیرد امروز شنبه ۳۰ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: متقاضیانی که تا کنون نسبت به ثبت‌نام در این رشته‌ها اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اصلاحات منتشر شده در روزهای ۶ تیر و ۱۸ مرداد در سایت سازمان سنجش رشته‌های مورد نظر را انتخاب کنند. آن دسته از متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام و انتخاب رشته خود را تکمیل کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا مهلت اعلام شده رشته های انتخابی خود را ویرایش کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام و انتخاب رشته برای ۳۰ رشته بدون آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد. این ۳۰ کدرشته شامل الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، معماری، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، گرافیک، نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین‌های کشاورزی، صنایع غذایی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، ۴ هزار و ۳۴۰ نفر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ اقدام کرده‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1107655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =