درخواست عفو بین‌الملل برای لغو ممنوعیت سفر مقامات تونس

سازمان عفو بین‌الملل از رئیس جمهوری تونس خواست تا اقدام «خودسرانه» در خصوص ممنوعیت سفر مقامات این کشور را لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، پیشتر جنبش النهضه تونس اقدام "قیس سعید" رئیس جمهوری این کشور در ممنوعیت سفر مقامات تونس بدون مجوز قضایی را اقدام‌ خودسرانه توصیف کرده و خواستار تجدید نظر در این خصوص شده بود.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، سازمان  عفو بین‌الملل حدود ۵۰ مورد ممنوعیت سفر در مدت یک هفته گذشته را اعلام کرده است.

این سازمان اقدام رئیس جمهوری تونس در ممنوعیت سفر مقامات را غیر قانونی خواند.

اکثر موارد ممنوعیت سفر اشاره شده در گزارش سازمان عفو بین‌الملل مربوط به افرادی است که قصد سفر به ترکیه را داشتند و یک مورد دیگر مربوط به نماینده پارلمان تونس بود که می‌خواست به فرانسه برود.

رئیس جمهوری تونس پیشتر خروج معاونان خود را از این کشور ممنوع اعلام کرده بود، اما گزارش سازمان عفو بین الملل حاکی است که این ممنوعیت گروه‌های دیگری از جمله تجار را نیز در برمی‌گیرد.

تونس پس از برکناری دولت و تعلیق پارلمان با کمک ارتش از سوی رئیس جمهوری این کشور، با بدترین بحران در ۱۰ سال گذشته روبه رو شده  است.
تصمیم رئیس جمهوری تونس در برکناری مقام های این کشور  به بهانه بروز برخی اعتراض ها به عملکرد مسوولان تونس در خصوص بحران کرونا گرفته شد.
جنبش النهضه و «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان تونس از مخالفان تصمیم های سعید به شمار می روند و اقدام های رئیس جمهوری این کشور را مخالف اصول قانون اساسی و اصل تکفیک قوا می دانند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1108572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =