درخواست اتحادیه عرب برای تسریع در تشکیل دولت در لبنان

دبیر کل اتحادیه عرب خواستار تشکیل دولتی در لبنان شد که بتواند اصلاحات لازم را فورا در این کشور اجرا کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از العربیه، احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب،  امروز (شنبه) تأکید کرد که تسریع در روند تشکیل دولت در لبنان، جامعه عرب را قادر می‌سازد تا بتواند در نجات لبنان و حمایت از مردم این کشور مشارکت کند.  

او با انتشار بیانیه‌ای در مورد درخواست نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان ، افزود: «ما به همبستگی با لبنان ادامه می‌دهیم و در کنار مردم لبنان خواهیم بود.»

ابوالغیظ تأکید کرد: «ضرورت تسریع در روند تشکیل دولتی که بتواند اصلاحات لازم را فورا انجام دهد،  جامعه عرب و بین المللی را قادر می‌سازد تا به طور موثر در نجات لبنان مشارکت داشته باشند و از مردم لبنان برای خروج از این تونل تاریک حمایت کنند.»

نجیب میقاتی، روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت که موانع بزرگی برای تشکیل دولت در لبنان وجود دارد.

او در ادامه با اشاره به راهکار گفتگو میان لبنان و دیگر کشورهای عربی گفت: تلاش من این است تا لبنان از درگیری‌ها و ناآرامی‌ها فاصله بگیرد، اما موضوعی که در میان روشن است این است که؛ لبنان در آغوش کشورهای عربی بوده و خواهد بود.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که لبنان با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر قرار است دو نفتکش ایرانی برای کمک به این کشور راهی لبنان شوند.

بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1108613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =