مشاوره آنلاین دانشجویان علوم پزشکی تا اواخر شهریور راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت از راه اندازی مشاوره آنلاین دانشجویان علوم پزشکی تا اواخر شهریورماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت(مفدا)، نشست «کارشناسان اداره کل دانشجویی» با دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به منظور تبادل نظرات و بیان نکات و تجربیات در سالن شهید احمد رضا احدی برگزار شد.

فرهاد طارمیان رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت در این جلسه گفت: ساختار ادارات مشاوره و سلامت روان در دانشگاه های علوم پزشکی نیازمند بازنگری کامل است و متناسب با نیازهای هر دانشگاه نیست. در برخی دانشگاه‌های بزرگ تعداد کارشناسان جذب شده مناسب نیست و برعکس در برخی ادارات و مراکز کوچک، امکان جذب افراد بیشتری وجود دارد.

طارمیان اظهارکرد: بحث حق‌الزحمه پرسنل و کارشناسان حوزه مشاوره و سلامت روان نیز امر بسیار مهمی است. روسای ادارات ما هنوز سختی کار ندارند و این برای کارشناسان نیز صادق است. این در حالی است که همچنان ساختار یکپارچه و نظام یکسانی برای پرداخت نداریم و در دانشگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که قرارداد کاری و استخدامی کارشناسان و روسا نیز کماکان با مسئله روبه رو است، گفت: امیدوارم بتوانیم این امر را به سرانجام برسانیم.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت اضافه کرد: رابطه معاونت فرهنگی و دانشجویی با معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکنون خوب بوده اما باید پررنگ‌تر شود و در قالب یک تفاهم‌نامه این رابطه را برقرار کنیم.

وی افزود: اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت باید در کمیسیون موارد خاص دارای حق رای باشیم زیرا هر اندازه ما جایگاه محکم‌تری پیدا کنیم ادارات مشاوره و سلامت روان نیز در این وضعیت قرار خواهند گرفت.

طارمیان خاطرنشان کرد: مشاوره آنلاین تا انتهای شهریورماه جاری راه خواهد افتاد که کار بزرگی است. سامانه غربالگری نیز کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =