گردشگری ایران / آبشار مارگون کجاست؟

آبشار مارگون بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان است که دمای آب آن حتی در گرم‌ترین ماه‌های سال کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، آبشار مارگون یکی از جاذبه‌های طبیعی استان فارس است. این آبشار در دره‌های غرب شهرستان سپیدان قرار دارد که راه وصول به آن بسیار آسان است و در فصل بهار منظره‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / کاخ ساسان کجاست؟

آبشار مارگون با ۷۰ متر ارتفاع و عرض ۱۰۰ متر یکی از باشکوه‌ترین و بلندترین آبشارهای ایران است. محوطه‌ی این آبشار زیبا دارای پارکینگ، سرویس بهداشتی و مکان‌های مسطحی است که توسط شهرداری برای برپایی چادر و اقامت بازدیدکنندگان فراهم شده است.

آبشار مارگون که در روستای مارگون واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ ترین آبشارهای ایران است که از نظر زیبائی، بزرگی و حجم آب خروجی با آبشار شوی لرستان رقابت می‌کند.

از آنجایی که در بالای آبشار هیچ رودخانه‌ای قرار ندارد و هزاران چشمه‌ای که از دل کوه می‌جوشند و سرازیر می‌شوند منبع آب این آبشار زیبا هستند، به مارگون آبشار چشمه‌ای می‌گویند.

گردشگری

راه رسیدن به آبشار مارگون:

فاصله این آبشار از اردکان فارس حدود 48 کیلومترست.

اگر از شهر یاسوج قصد عزیمت به آبشار مارگون را داشته باشید، طول مسیر 65 کیلومتر می باشد.

در میانه راه پس از کیلومتر 29 جاده یاسوج به اقلید و انتخاب جاده آبشار مارگون می توانید به این آبشار زیبا برسید.

راه ماشین رو تا جائی که حدود ۸۰۰ متری آبشار است، ادامه دارد و بقیه راه را باید پیاده پیمود که این راه سنگفرش و در نزدیکی آبشار دارای پله‌های سیمانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =