انتقاد از عدم رعایت مقررات آموزشی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از عدم رعایت مقررات آموزشی در این دانشگاه از سوی برخی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی انتقاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمود کمره‌ای در مراسم تودیع معاون سابق آموزشی دانشگاه تهران و معارفه خود گفت: اگر برنامه‌هایی که ارائه می‌شود بر پایه تصمیم‌های شخصی باشد، ممکن است با تغییر یک نفر این برنامه‌ها تغییر پیدا کند، چون سلیقه‌ها و رویکردها متفاوت است، ولی زمانی‌که تصمیم‌ها بر پایه خردجمعی گرفته شود، این برنامه‌ها چندان تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: آنچه که حسینی و مجموعه آموزش دانشگاه تهران در این مدت اجرایی کرده‌اند، بر مبنای تصمیم‌هایی بود که بر اساس خردجمعی گرفته و انجام شده است و در آنها نمی‌توان تغییری ایجاد کرد، مگر اینکه در حین انجام کارها با نواقصی روبه‌رو شویم. بنابراین با کمک همکاران حوزه معاونت آموزشی و مسئولان و کارکنان واحدهای دیگر دانشگاه ادامه‌دهنده همان برنامه‌ها و رویکردها خواهیم بود.

کمره‌ای با تأکید بر رعایت مقررات آموزشی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای تضمین کیفیت آموزش رعایت مقررات آموزشی است که متأسفانه در مواردی مشاهده می‌شود که از سوی برخی دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و یا مسئولان اجرایی واحدها کمتر به آن توجه می‌شود. بنابراین، حتماً بر روی اجرای مقررات آموزشی پافشاری خواهم کرد. مقررات آموزشی فقط برای دانشجویان نیست، بلکه برای اعضای هیأت علمی هم است و این ضوابط در آئین‌نامه‌های مربوط به روشنی عنوان شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر پاسخگو بودن کارکنان و مسئولان حوزه آموزش است، همانگونه که ما از دانشجویان درخواست داریم که مقررات را رعایت کنند، در مقابل باید پاسخگوی آنان نیز باشیم و به درخواست‌های دانشجویان که به گونه‌های مختلفی ممکن است ارسال کنند، رسیدگی کنیم. همچنین در حیطه امور مربوط به اعضای هیأت علمی هم باید به درخواست‌هایی که داده می‌شود، پس از بررسی‌های لازم پاسخ سریع، صریح و شفاف ارائه شود.

وی با اشاره به بحث استانداردسازی آموزش و لزوم ارائه آموزش استاندارد در دانشگاه، اظهار کرد: این نکته مهمی است و باید تلاش شود تا استانداردسازی در آموزش بیش از گذشته محقق شود که این موضوع قطعاً از طریق جلسات شورای آموزشی مطرح و پیگیری خواهد شد. البته بعد از ۸۷ سال که از تأسیس دانشگاه تهران می‌گذرد، همچنان مدرک این دانشگاه، معتبرترین مدرک دانشگاهی کشور است و در دنیا هم مورد قبول است، اما باید این رویکرد استاندارسازی را ارتقاء دهیم و در برنامه‌هایی که داریم، بیشتر بر این مسأله تأکید کنیم.

کمره‌ای با تبیین لزوم گسترش ارتباطات بین‌المللی در حوزه آموزش، اظهار کرد: با توجه به بحران کرونا شاید بخشی از ارتباطات بین‌المللی به‌صورت حضوری کاهش پیدا کرده است، اما از طرف دیگر برخی از امکانات در این شرایط ایجاد شده و آن هم امکانی است که به واسطه آموزش غیرحضوری در اختیار ما قرار گرفته است و می‌توان از اعضای هیأت علمی برای ارائه درس‌ها و شرکت در داوری پایان‌نامه‌ها در سطح بین‌المللی استفاده کرد. درست است که بحران کرونا آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته، اما باید بتوانیم در این شرایط برخی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و اگر این اتفاق بیفتد، تا حدودی به تقویت جنبه بین‌المللی آموزش کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =