شیخ قبلان: لبنان نیاز مبرم به سوخت ایران دارد

شیخ قبلان با تاکید بر نیاز مبرم لبنان به سوخت ایران تاکید کرد که لبنانی‌ها نیاز به اظهار نظرهای دروغ آمریکایی‌ها ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از شبکه المنار، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری ممتاز لبنان در واکنش به اظهارات هیئت کنگره ایالات متحده علیه پرونده واردات سوخت از ایران به لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، لبنان و مردم آن به هیچ وجه نیازی به اظهار نظر و شهادت آمریکایی‌ها ندارند. لبنان نه به شهادت دروغ آمریکایی‌ها نیاز دارد و نه به کسانی که در کابل شکست خورده‌اند و اکنون در بیروت گریه می‌کنند. «ریچارد بلومنتال» سناتور آمریکایی باید از شکست آمریکا در افغانستان گلایه کند و لبنان جای این گلایه‌ها نیست.

شیخ قبلان تاکید کرد که من به این سناتور آمریکایی می‌گویم، حزب الله مایه افتخار لبنان و نماد حاکمیت و استقلال و یک مولفه ضروری برای تداوم موجودیت لبنان است. آمریکا و مزدوران آن سرطانی هستند که در لبنان و جهان گسترش پیدا می‌کنند و اگر به شیطان جایزه می دادند واشنگتن مستحق دریافت این جایزه بود.

وی درباره کشتی‌های حامل سوخت ایران که در حال حرکت به سمت لبنان هستند اظهار داشت که لبنان بیشترین نیاز را به نفت ایران دارد؛ زیرا سرنوشت لبنان توسط خطوط لوله‌های پاک تهران تامین می‌شود و نه لانه‌های واشنگتن که بدترین محاصره را برای نابودی لبنان و مردم آن به این کشور تحمیل کرده است.

هیأت کنگره آمریکا که به سرپرستی «کریس مورفی»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا به لبنان سفر کرده بود روز چهارشنبه با «میشل عون»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

«ریچارد بلومنتال» که یکی از حاضران در هیأت کنگره آمریکا در این سفر بود گفت که هیچ دلیلی برای اینکه لبنان به محموله‌های سوخت ایران وابسته شود وجود ندارد.

همین جمله هیئت مذکور آمریکایی قبلا توسط «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت بلافاصله بعد از شنیدن خبر آغاز حرکت کشتی های حامل سوخت ایرانی به سمت لبنان مطرح شده بود.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که کشتی ایرانی حامل سوخت که سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی چند هفته قبل خود اعلام کرده بود به سمت لبنان حرکت کرده، دیروز وارد آبهای منطقه‌ای سوریه شد.

منابع آگاه به روزنامه الاخبار گزارش دادند که محموله این کشتی بعد از تخلیه در یکی از بنادر سوریه توسط تانکرهایی به لبنان منتقل خواهد شد. بر اساس این گزارش بخشی از محموله این کشتی توسط حزب‌الله به بیمارستان‌های دولتی داده می‌شود و همچنین یک شرکت خصوصی وابسته به حزب الله ساز و کار توزیع سوخت به موسسات خصوصی و مراکز تولید برق را بر عهده دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1109349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =