آخرین وضعیت واکسیناسیون در دانشگاه‌های استان تهران/ واکسیناسیون کارکنان و استادان رو به اتمام است

بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در دانشگاه‌های تهران نشان می‌دهد که واکسیناسیون بخش قابل توجهی از کارکنان و استادان دانشگاه‌های این استان تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. این موضوع نشان می‌دهد که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته و آنطور که مسئولان وعده داده‌اند، تا پایان شهریور نزدیک به ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.

روند فعلی واکسیناسیون می‌تواند نوید بخش بازگشایی دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های حضوری تا مهر یا آذرماه باشد. چندی پیش نیز بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده بود در صورت واکسیناسیون بخش قابل توجهی از دانشجویان، دانشگاه‌ها باید کلاس‌های خود را از ابتدای سال تحصیلی جدید به صورت ترکیبی( بخشی حضوری و بخشی مجازی) برگزار کنند؛ با این حال باید دید که روند فعلی واکسیناسیون در دانشگاه‌ها به چه شکل انجام می‌شود.

شرایط مطلوب واکسیناسیون در استان تهران

آخرین گزارش‌ها نشان دهنده که آن است روند واکسیناسیون دانشگاهیان به ویژه در استان تهران، در شرایط نسبتا مطلوبی قرار دارد و بخش قابل توجهی از کارکنان و اعضای هیئت علمی به طور کامل واکسینه شده‌اند. البته در این بین برخی دانشگاه‌ها مانند تربیت مدرس و دانشگاه‌ پیام نور هنوز مرحله دوم واکسیناسیون را آغاز نکرده‌اند که دلیل آن را نبود واکسن کافی اعلام کرده اند. با این حال اما تاکید کرده‌اند با توزیع واکسن‌های جدید در شبکه بهداشت کشور، مرحله دوم واکسیناسیون را از هفته آینده آغاز خواهند کرد.

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز اعلام کرده است تمامی کارکنان، اعضای هیئت علمی و  سه هزار دانشجوی ساکن خوابگاه های این دانشگاه واکسینه شده اند. آنطور که حبیبا می‌گوید، هفته گذشته دستور العملی مبنی بر توقف واکسیناسیون دانشجویان دکتری آمده است زیرا که قرار است زمانبندی جدید واکسیناسیون دانشجویان، به زودی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود.

محمد حسین لطیفی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نیز درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در این دانشگاه گفته است واکسیناسیون دوز دوم اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان خارجی این دانشگاه از هفته جاری آغاز می شود. لطیفی همچنین تاکید کرد که تمامی دانشجویان خارجی ساکن در خوابگاه های علامه طباطبایی نیز واکسینه شده اند و ما دانشجویی نداریم که دوز اول واکسن را دریافت نکرده باشد.

لطیفی می‌گوید در صورتی که وزارت بهداشت مجوز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علامه را ارائه بدهد، به زودی تزریق واکسن آنها را نیز آغاز خواهد شدد. در عین حال قرار است تا پایان شهریور ماه واکسیناسیون دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی نیز به اتمام برسد.

دانشگاه تربیت مدرس نیز اعلام کرده است حدود ۳ هزار دانشجوی این دانشگاه واکسن دریافت کرده‌اند. به گفته محمدرضا رئوفی مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس، تمامی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه، دوز اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند. البته تعدادی از اساتید از قبل و بر اساس سن خود، دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده بودند.

آنطور که رئوفیان اعلام کرده است، تاکنون ۲۹۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس واکسینه شده‌اند و مجموع تعداد افراد واکسینه شده در دانشگاه تربیت مدرس اعم از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان به ۴۱۰۰ نفر میرسد.

شعله خداداد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در این دانشگاه تاکید کرده است که واکسیناسیون در این دانشگاه به صورت منسجم  طی روزهای ۲ و ۳ شهریور ماه انجام شده و طی آن، به اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان حدودا ۷۶۰ دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است. به گفته خداداد، در تاریخ سوم شهریورماه، تمامی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیر که بیشتر آن‌ها در مقطع دکتری بوده‌اند، واکسینه شده‌اند.

بنا بر اعلام احد قائدی معاون دانشجویی دانشگاه علم وصنعت، واکسیناسیون دوز اول دانشجویان خوابگاهی و دانشجویانی که در آزمایشگاه‌های این دانشگاه فعالیت داشتند، تقریبا انجام شده است و دانشجویانی که واکسن نزده‌اند، از این هفته واکسینه خواهند شد. وی همچنین تاکید کرده است اغلب استادان و کارکنان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و منتظر رسیدن زمان برای دریافت دوز دوم هستند که از این هفته، دوز دوم را در دانشگاه دریافت می‌کنند.

شهلا بختیاری معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا از واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از کارکنان، اعضای هیئت علمی و برخی از مححقان پسادکتری در این دانشگاه خبرداده است. به گفته او اسامی تمام دانشجویان به به وزارت علوم ارسال شده و زمانی‌که سهمیه واکسن را به ما تحویل دهند، واکسیناسیون دانشجویان آغاز می‌شود. بختیاری می‌گوید تزریق دوز اول واکسن استادان این دانشگاه ۸ شهریورماه انجام شده و تزریق دوز دوم از اواسط شهریور ماه آغاز می شود.

دانشگاه شهید بهشتی نیز در اطلاعیه‌ای، برنامه زمان بندی نوبت دوم واکسیناسیون کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه را اعلام کرده است. براساس این اطلاعیه، کلیه اعضای هیئت علمی و کارکنان که دوز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند، می‌توانند طی هفته جاری و هفته آینده براساس جدول زمان بندی، دومین دوز واکسن خود را دریافت کنند.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از واکسیناسیون تمامی کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبرداده است و تاکید کرده است  براساس قول‌هایی که وزارت بهداشت داده است، واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه از نیمه شهریورماه آغاز شود. وی تاکید کرد که  در روند واکسیناسیون، دانشجویان خوابگاهی و تحصیلات تکمیلی در اولویت تزریق قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =