آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان شد

صدراعظم آلمان اعلام کرد که قصد دارد با گروه طالبان مذاکراتی در راستای خروج نیروهای آلمانی از افغانستان داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از جروزالم پست، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد مذاکراتی با گروه طالبان انجام دهد و در آن درباره تخلیه نیروهای باقی‌مانده آلمانی از افغانستان بحث کند.

مرکل همچنین گفت: «خبر خوبی است که می‌توانیم همچنان از فرودگاه کابل برای تخلیه نیروها استفاده کنیم. البته نیاز است تا با طالبان به رایزنی درباره خروج افرادی بپردازیم که با آلمان همکاری یا برای ما کار می‌کردند.»

صدراعظم آلمان هفته گذشته نیز در اظهاراتی درباره تحولات اخیر افغانستان و تخلیه مردم از این کشور گفت: «ما نسبت به کارکنان محلی افغانستانی، خود را موظف می‌دانیم و در مورد موضوع حضور خود در کابل با دیگر کشورهای اروپایی بحث و تبادل نظر می‌کنیم.»

پیش از این «آنه‌گرت کرامپ-کارنبائر» وزیر دفاع آلمان گفته بود: «اوضاع اخیر افغانستان به شکست سنگینی برایمان تبدیل شد. ما در افغانستان دیدیم آن طور که تصورش را می‌کردیم توانمندی‌هایمان چندان زیاد نیستند. بله، ما به آمریکایی‌ها وابسته بودیم؛ بنابراین مسئله ما آن است که در این نشست به مصوبات درستی (در این باره) برسیم. افغانستان، فرجام تلخی داشت و در واقع یک شکست سنگین بود.»

آلمان یکی از اعضای سازمان ناتو است که پس از حملات یازده سپتامبر اقدام به اعزام نظامیان خود به افغانستان کرد. با این حال، تسلط طالبان بر افغانستان و خروج مفتضحانه و شتاب‌زده نظامیان خارجی از این کشور باعث بروز موجی از انتقادات از کشورهای غربی مداخله‌کننده در افغانستان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =