جزئیات اجرای دوره‌ کهاد ویژه دانشجویان ارشد دانشگاه تهران اعلام شد

جزئیات ایجاد و اجرای دوره‌ کهاد ویژه دانشجویان ارشد دانشگاه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جزئیات ایجاد و اجرای دوره‌ کهاد ویژه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران اعلام شد.

بر این اساس، برنامه آموزشی هر دوره کهاد مشتمل بر حداکثر ۹ واحد است که توسط دانشکده یا گروه میزبان از بین دروس دوره یا دوره‌های کارشناسی ارشد دایر در دانشگاه تهران انتخاب می‌شود. گروه میزبان بر حسب رشته تحصیلی دانشجو، علایق فردی و سوابق تجربی، دروسی را که بیشترین تأثیر را در توانمندسازی دانشجو دارند، برنامه‌ریزی و ارائه خواهد کرد. تعداد واحد دروس پیشنهادی می‌تواند بیش از ۹ واحد باشد که دانشجو از بین این واحدها با توجه به رشته اصلی خود و با تأیید معاون آموزشی دانشکده میزبان، واحدهای مورد نیاز برای دریافت گواهی دوره را اخذ خواهد کرد.

برای ایجاد دوره کهاد، گروه یا دانشکده میزبان باید «فرم تعریف دوره» را تکمیل و به شورای آموزشی دانشکده/ پردیس ارائه کند. پس از تصویب شورا، برنامه برای تأیید به شورای برنامه‌ریزی و گسترش دانشگاه و اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه تهران فرستاده می‌شود و پس از ابلاغ قابل اجرا خواهد بود.

شرایط پذیرش دانشجویان

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، پس از نیمسال اول و گذراندن حداقل ۸ واحد درسی می‌توانند درخواست خود را برای شرکت در یکی از دوره‌های کهاد به معاونت آموزشی دانشکده/ پردیس ارائه کنند. دانشجویان باید توجه داشته باشند اخذ واحدهای دوره کهاد تنها بین نیمسال دوم تا چهارم امکانپذیر است.

میانگین کل دانشجوی متقاضی در هر نیمسال تحصیلی نباید کمتر از ۱۵ باشد، از طرفی دیگر دانشجو نباید در هیچ یک از نیمسالهای تحصیلی نیز مشروط شده باشد. هر دانشجو در مدت تحصیل تنها می‌تواند در یک دوره کهاد شرکت کند. ارائه درخواست برای تغییر از یک دوره کهاد به دوره کهاد دیگر نیز مجاز نیست.

مقررات آموزشی دوره کهاد

دانشجو موظف است در هر نیمسال تحصیلی حداقل ۸ واحد از دروس رشته اصلی خود را اخذ کند. حداکثر تعداد واحدهای اخذ شده در هر نیمسال با احتساب واحدهای دوره کهاد ۱۲ واحد است.

واحدهای دوره کهاد باید قبل از دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد به اتمام برسد. اخذ دروس دوره کهاد مشمول پرداخت شهریه متغیر دروس کارشناسی ارشد مطابق مصوبات هیئت امنای دانشگاه است. نمرات دروس دوره کهاد در میانگین نیمسال و میانگین کل دانشجو تاثیری نخواهد داشت. اگر میانگین یک نیمسال تحصیلی دانشجو در دوره اصلی، بعد از پذیرش در دوره کهاد کمتر از ۱۵ باشد یا مشمول سنوات اضافی شود گواهی دوره کهاد صادر نخواهد شد.

دریافت گواهی دوره

دانشجو بعد از اخذ و گذراندن همه واحدهای موظف رشته اصلی، درصورتی که دروس مشخص شده دوره کهاد را با موفقیت گذرانده باشد، می‌تواند بعد از اتمام فرآیند دانش‌آموختگی خود، اخذ گواهی دوره کهاد را درخواست کند. این گواهی با امضای رئیس دانشکده میزبان و رئیس دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه تهران صادر خواهد شد. در مواردی که در این شیوه‌نامه به صراحت بیان نشده است، مقررات آیین‌نامه دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته دانشگاه ملاک تصمیم‌گیری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      با سلام وقت بخیر... دوره کهاد شهریه داره؟؟؟