واکسیناسیون ۹۰ درصد احتمال مرگ و میر را کاهش می‌دهد

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اهمیت واکسیناسیون از همه راه های پیشگیری مهم تر است و می تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد فرد را از احتمال مرگ در برابر ویروس مصون کند.

به گزارش خبرنگار لرستان خبرکزاری ایسکانیوز، جلسه مجازی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به میزبانی تشکل جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد و با حضور علی شاهوردی،معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با موضوع واکسن کرونا برگزار شد.

شاهوردی در این نشست ضمن اشاره به این مسئله که اهمیت یک بیماری را میزان کشندگی و تعداد مبتلایان مشخص می‌کند ،عنوان کرد: کووید ۱۹ به دلیل قدرت سرایت بالایی که دارد به یکی از مسائل مهم دنیا تبدیل شده است و مهم ترین کاری که حوزه سلامت باید در این خصوص انجام دهد پیشگیری است که شامل رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون است.

وی در ادامه افزود: اهمیت واکسیناسیون از همه راه های پیشگیری مهم تر است و می تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد فرد را از احتمال مرگ در برابر ویروس مصون کند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت:خوشبختانه کشور ما این توان علمی را دارد که واکسن بیماری های مختلف رو تولید کند و حوزه سلامت تمام تلاش خود را در این جهت به کار بسته است و از مردم هم انتظاراتی داریم. از تمام مردم،خصوصا اقشار تاثیرگذار، انتظار داریم که آگاه باشند،باور داشته باشند و در زمینه ی پیشگیری به ما و همکاران ما کمک کنند. هم با رعایت پروتکل ها و هم در بحث واکسیناسیون.همه ی مردم باید واکسینه شوند و انتظار داریم که هم خودتان به واکسینه شدن اقدام کنید و هم با ترویج این امر ما را یاری کنید.

وی تاکید کرد: تولید واکسن مراحل علمی دارد و پس از تولید و آزمودن واکسن، کنترل کیفی می شود و حتما تاییدیه سازمان قضا و دارو می گیرد و مرجع پیگیری دارد. سازمان قضا و دارو هم مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و هر واکسنی که اکنون در کشور استفاده می کنیم تایید دارد و مورد اطمینان است پس جای هیچ گونه نگرانی نیست.

علی شاهوردی ادامه داد: خوشبختانه سرعت واکسیناسیون در کشور و استان ما افزایش یافته است و ما طبق سند ملی ایمن سازی و اولویت بندی این سند در حال طی کردن فرایند هستیم. تا کنون ۹۴۲هزار دوز واکسن وارد استان لرستان شده و ۷۹۳ هزار نفر حداقل یک دوز دریافت کرده اند و ۲۵۱ هزار نفر دو روز را دریافت کرده اند . به طور کلی ۴۳ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال واکسینه شده اند و پیش بینی می کنیم با این سرعت تا اوایل زمستان و دی ماه همه ی گروه های هدف واکسینه شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1110949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =