امام حسن نمونه بارز یک انسان مبارز وصلح طلب بود

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان امام حسن مجتبی را نمونه بارز یک انسان مبارز و صلح طلب خواند کمه با توجه به مقتضیات و شرایط جامعه برای حفظ دین اسلام تلاش می کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پاک نژاد که در مراسم سالروز بزرگداشت شهادت امام حسن مجتبی(ع) که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس با همراهی هیئت دانشجویی امام حسن(علیه السلام) برگزار شد؛  با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت : این ایام زمان خوبی برای تفکر  و اندیشیدن است ، اندیشیدن در حول محور زندگی ائمه معصومین (ع) به عنوان کشتی نجات عالم هستی که می توانند انسان را به سعادت برسانند.

وی با بیا اینکه، خداوند اهل بیت را به عنوان الگو و چراغ راهنمای بشریت قرار داد تا ما انسان ها بتوانیم راه سعادت و رستگاری را بیابیم و در این مسیر نورانی و مستقیم قدم بگذاریم افزود: سعادت بشریت حرکت در صراط مستقیمی است که خداوند آن را در قرآن ترسیم کرده و توسط پیامبر(ص) و ائمه (ع) به مردم بیان کرده است.

امام حسن نمونه بارز یک انسان مبارز وصلح طلب بود

حجت الاسلام پاکنژاد با بیان اینکه ، نزدیک شدن به ائمه اطهار به حرف و شعار نیست افزود: دوستی و نزدیکی با اهل بیت (ع) ، مراجعه  و تدبر و بررسی در سیره ، زندگی واندیشه های ناب این عزیزان است و اگر ما فقط دلخوش به اهل بیت باشیم ولی نتوانیم به سیره آنان عمل کنیم به مانند این می ماند که ما برای بیماری خود به پزشک مراجعه نکنیم و یا اگر مراجعه می کنیم به نسخه پیچده شده او عمل نکنیم  که این به مفهوم عدم مراجعه به پزشک است.

وی با اشاره به اینکه این ایام بهانه خوبی برای اندیشیدن و تدبر در زندگی ائمه اطهار است افزود: به دو دلیل مراجعه به تاریخ صدر اسلام، زندگی پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع)  لازم و واجب است افزود: یکی از دلایل این مراجعه می تواند سیره مستشرقین و دیگری شبهات عقلی(استدلالی)  و  نقلی(تاریخی) برای تحریف تاریخ باشد که باید هوشیار و آماده باشیم.

پاکنژاد با بیان اینکه بسیاری از غربی ها فارغ از علت موضوع، دلایل و شواهد مختلفی  وجود دارد که  به سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و  ائمه اطهار (ع) مراجعه می کنند ، گفت: این مراجعات یا به دلیل شناسایی عقاید مسلمانان است برای ایجاد تعامل  یا تقابل است یا تحریف در عقاید و اندیشه های بزرگان دین و یا اینکه برای الگو برداری از دین مبین اسلام و سیره بزرگان دین ، برای پرورش نخبگان خود می باشند.

امام حسن نمونه بارز یک انسان مبارز وصلح طلب بود

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ، با انتقاد از اینکه بسیاری از آثار فاخر دینی و فرهنگی ما توسط غیر مسلمانان جمع آوری شده و در موزه های کشورهای غربی بایگانی و نگهداری می شوند گفت: این بی توجهی مسلمانان به آثار بی نظیر و فاخر بزرگان دین قابل اغماض نیست و این مهم باعث شده تا بسیاری از بهترین آثار فرهنگی ، نسخه های خطی ، حتی آثار باستانی مسلمانان در دسترس  انان نباشد و به عنوان الگو مورد بهره برداری نامسلمانان  قرار گیرد و برای دسترسی داشتن به این آثار باید به موزه های آنان مراجعه نماییم.

پاکنژاد با طرح سوالهایی در خصوص  این که چرا صلح را به امام مجتبی(ع) و حکمیت را به امام علی (ع) تحمیل کردند؟ چرا مردم با امام حسن (ع) همراهی نکردند؟ چرا در زمان امام علی (ع) خلافت را از امام گرفتند ولی مردم پای کار نیامدند؟ دلیل گمراهی مرزدم چه چیزی بود؟  افزود: مردم امام عصر خود به خوبی نشناختند و تبلیغات مسموم کننده دشمن عصر آنچنان زیرکانه بود که مردم گمان می کردند در صف حق قرار گرفته اند و اولاد پیامبر در صف خطا و بطلان هستند این بود که مردم فریب ظاهر کارهای بنی امیه و... خوردند و امروز هم این جریان در جهان ادامه دارد و لازم است که همه ما با تبعیت از امام عصر(عج) و نایب بر حقش ، چالش ها و تهدیدات را بشناسیم و در مسیر واقعی اسلام ناب قدم بگذاریم.

وی افزود جهالت مردم را به سه گروه تقسیم می کند یکی آنکه  مردذمی که جاهل و نادانند و می شود آنان را با هدایت به عالم تبدیل کرد و دسته دیگر جاهلانی که فکر می کردند می دانند و علم به جهل خود نداشتند مثل خوارج ، و عده ای هم که جاهل مطلق در دین بودند  و آگاهانه برای کسب قدرت، شهرت و ثروت به میدان آمده بودند و برای رسیدن به منافع دنیوی به دشمنی با دین و بزرگان دین می پرداختند و در میدان و صحنه مبارزه با اغفال جاهلان دیگر یارگیری و مبارزه می کردند.

حجت الاسلام پاکنژاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب  گفت: رهبری 7 مطالبه از جوانان در این بیانیه مطرح نموده است ، امروز ما چقدر این بیانیه ها را مطالعه کردیم و چقدر در مسیر منویات ایشان گام برداشتیم و برای سازندگی آرمان های انقلاب ، توسعه، پیشرفت و... گام برداشتیم .

وی اظهار امیدواری کرد مسلمان با حفظ اتحاد و همدلی برای مبارزه با دشمن همگام شوند و برای توسعه و تعالی دین اسلام گام های موثر و مفید بردارند.

این مراسم با حفظ پروتکل های بهداشتی و با حضور کثیری از دانشگاهیان با قرائت زیارت عاشورا و تلاوت کلام الله مجید توسط دانشجو جعفرزاده از قاریان بنام استان هرمزگان آغاز و سپس با مداحی مداح بزرگ اهل بیت، کربلایی مهدی رعنایی پایان یافت.

امام حسن نمونه بارز یک انسان مبارز وصلح طلب بود

کد خبر: 1111022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =