راه‌اندازی بخش خبری سلامت و ساخت سریال از مدافعان سلامت

علی عسکری در دیدار با وزیر بهداشت تأکید کرد که صدا و سیما آمادگی دارد درباره قهرمانان و مدافعان عرصه سلامت آثار نمایشی ماندگار تولید کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ایسکانیوز، علی عسکری رئیس صدا و سیما در دیدار با بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای شورای معاونان رسانه ملّی برگزار شد، با اشاره به پژوهش‌های مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در زمینه کرونا و دیدگاه‌های مردم دراین‌باره گفت: مرکز تحقیقات رسانه ملّی یکی از معتبرترین مراکز مطالعات اجتماعی در کشور است که در همه زمینه‌های اجتماعی تحقیق می‌کند و از زمان پیدایش بیماری کرونا تاکنون تحقیقات بسیاری را در این زمینه انجام داده است.

 وی افزود: از نتایج این تحقیقات می‌توان برای مدیریت بهتر اوضاع بهره برد و برای این مهم گروهی از وزارت بهداشت می‌توانند بر این نتایج متمرکز شوند و متناسب با آن تصمیم‌گیری شود که مثلاً «باید چه راهکارهایی را در مقابل خسته شدن مردم از رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزید؟»

رئیس رسانه ملی از رصد شایعات و ترفندهای دشمن برای تخریب افکار عمومی سخن گفت و تأکید کرد: دشمن با استفاده از رسانه‌های متعدد و مختلف خود دائم در حال عملیات روانی علیه کشور ما است. رسانه ملی می‌کوشد در برابر این فعالیت‌ها واکنش مناسب داشته باشد و در موضوع کرونا، اگر نمایندگانی از وزارت بهداشت در کنار کارشناسان رسانه ملی قرار گیرند، راهبردهای بهتری برای پاسخگویی به این عملیات روانی دشمن می‌توان یافت.

علی عسکری با بیان اینکه در این نبرد نکته بااهمیت این است که چگونه پیامی را گسترش دهید تا افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: برخی پاسخ‌ها و راهنمایی‌ها در فضای مجازی امکان انتشار دارند و برخی دیگر به‌تناسب فراگیری و اهمیت باید در رادیو و تلویزیون مطرح شوند؛ تشخیص اینکه کدام پیام در فضای مجازی و کدام در رادیو یا تلویزیون منتشر شود، باید با کمک کارشناسان باشد و در این زمینه نیز وزارت بهداشت می‌تواند به رسانه ملی کمک کند.

رئیس سازمان صداوسیما سپس از ظرفیت‌هایی که رسانه ملّی در اختیار وزارت بهداشت برای مهار کرونا قرار داده و نوآوری‌هایی که تاکنون داشته است، سخن گفت و افزود: اینکه افکار عمومی چگونه اقناع شود بحث مهمی است که باید با همکاری کارشناسان رسانه ملی و وزارت بهداشت انجام شود.

رئیس رسانه ملی با بیان اهمیت موضوع تندرستی گفت: بحث تندرستی مهم‌تر از درمان است و اگر بتوان در تلاطمات این بیماری، بر سایر موضوعات مرتبط با تندرستی بیشتر متمرکز شد، کار بزرگی برای مردم انجام خواهد شد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه تاکنون صدا و سیما با بالاترین ظرفیت در کنار وزارت بهداشت و درمان بوده است، از تداوم این همکاری در دوره جدید این وزارتخانه سخن گفت و اعلام کرد: رسانه ملی در چندگونه برنامه می‌تواند در زمینه بهداشت و سلامت تولید محتوا کند که ازجمله آن برنامه‌های کوتاه و پرتکرار، ترکیبی، برنامه‌های مستند، فیلم، سریال و ... است.

علی عسکری همچنین از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی بخش خبری سلامت در رسانه ملی سخن گفت و افزود: معاونت سیاسی و شبکه سلامت آماده‌اند تا این بخش خبری هر چه زودتر آغاز به کار کند و قطعا با پشتیبانی محتوایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مردم از آن استقبال فراوانی خواهند کرد.

وی سپس از تلاش رسانه ملی برای دلگرمی مردم در اوضاع کرونایی یاد کرد و گفت: ما هر شب سه سریال جدید روی آنتن می‌بریم و تلاش کردیم در کنار مردم باشیم و بتوانیم در این دوران سخت نشاط را در خانواده‌ها حفظ کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره اهمیت طب سنتی در کنار علوم پزشکی افزود: باید براساس قواعدی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، از طب سنتی یا همان طب طبیعت هم استفاده و به صورت جدی به آن فکر کرد.

علی عسکری در پایان با اشاره به درخواست دکتر عین‌اللهی برای تولید آثار نمایشی در خصوص مدافعان سلامت گفت: ما در زمینه شهدای سلامت تاکنون در برنامه‌های مختلف کارکرده‌ایم؛ بااین‌وجود در میان مدافعان سلامت و شهدای این عرصه قهرمانان بی‌نظیری یافت می‌شوند که نام‌شان باید در تاریخ ثبت شود و صداوسیما آمادگی دارد درباره این قهرمانان آثار نمایشی ماندگار تولید کند.

وی از وزیر بهداشت و همراهانش خواست تا این افراد شاخص و ماندگار را معرفی و برای تولید فیلم و سریال در این زمینه همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =