کلاس‌ها از ۲۷ شهریور آغاز می‌شوند

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: علی‌رغم تاخیر در انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه، کلاس‌ها از ۲۷ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا کلباسی اظهار کرد: همانطور که از قبل اعلام شده بود، کلاس‌های دانشگاه تربیت مدرس از تاریخ ۲۷ شهریور به صورت مجازی آغاز خواهد شد.

وی در رابطه با دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه ادامه داد: از آنجا که قرار است سازمان سنجش اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد را در مهر ماه اعلام کند، ممکن است کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود در اواخر مهر یا اوایل آبان ماه تشکیل شود . ولی کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود دکتری و دانشجویان قبلی دانشگاه تربیت مدرس ار تاریخ ۲۷ شهریور آغاز خواهد شد .

بر این اساس،‌ معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: زمان انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه برای نیمسال اول، که از ۲۳ شهریور آغاز شده، تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد یافت. 

کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی جدید نیز از تاریخ ۲۷ شهریور آغاز می‌شود و در تاریخ ۱۶ دی ماه پایان می‌یابد.

بنا بر اعلام قبلی دانشگاه تربیت مدرس، دانشجویان در تاریخ ۱۱ و ۱۲ مهر ماه می‌توانند نسبت به حذف و تعویض دروس خود اقدام کنند. همچنین، امتحانات دروس مدرسی دانشجویان این دانشگاه در تاریخ ۱۸ الی ۲۳ دی ماه و امتحانات دروس تخصصی ۲۵ الی ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام سید مسعود موسوی شفائی مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، با توجه به اینکه نتایج آزمون کارشناسی ارشد اواخر مهر ماه اعلام خواهد شد، ثبت‌نام نودانشجویان این دانشگاه در آبان ماه به صورت مجازی آغاز می‌شود.

موسوی شفائی افزود: به طور کلی با این درصد واکسیناسیون امکان بازگشایی در اول مهر بعید به نظر می‌رسد. زیرا قرار بود دانشجویان شهرستان‌ها که لیست اسامی آنها به وزارت علوم ارائه شده در محل سکونت خودشان واکسینه شوند اما این موضوع تاکنون انجام نشده است. علاوه بر این، با توجه به زمان‌بندی تزریق دوز اول و دوم واکسن، ایمنی افراد در برابر کووید-۱۹ در آبان ماه ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در کل کیفیت آموزش مجازی رو به ارتقاء است؛ به حدی که تصمیم کلی این است که اگر شرایط عادی برقرار شد، آموزش ترکیبی همچنان حفظ شود و این آموزش می‌تواند در کنار آموزش حضوری مثبت باشد. در مجموع تحقیق ما میزان رضایت نسبی را نشان می‌داد ولی واقعیت این است که دانشجویان ما همه به عنوان دانشجوی حضوری پذیرفته شدند و در شرایط کرونا بالاجبار به دانشجویان الکترونیکی تبدیل شدند که این موضوع این رضایت کامل را ایجاد نمی‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1111279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =