۷۵ دانشجو در حال تحصیل در رشته زبان چینی دانشگاه اصفهان هستند

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه اصفهان در ۱۰ سال گذشته از رشته زبان چینی فارغ التحصیل شده و هم اکنون نیز ۷۵ دانشجو در حال تحصیل هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در وبینار «گذشته و آینده زبان چینی و چین شناسی در ایران» اظهار کرد: بسیار خرسندم امروز در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور از دانشگاه اصفهان در این جلسه با شما صحبت می‌کنم. از دانشگاهی باصفا و سرسبز واقع در شهری تاریخی و زیبا با مردمی هنردوست و با فرهنگ. از شهری که همیشه تاریخ شایسته‌ترین‌ها را از تمامی گیتی به خدمت گرفته و بهترین‌های علم و هنر خود را نیز به جهانیان عرضه داشته است.

وی افزود: اصفهان در طول تاریخ با افتخار خود درکمال عشق و دوستی و آرامش نماینده شایسته هنر اصیل اقوام ایرانی در جهان بوده است.از این رو اگر اصفهان را همراه و همکار تاریخی ملت هنردوست و هنرپرور چین بنامیم سخنی به گزاف نگفته ایم. چرا که بن مایه‌های فکری و روانی هنرمندان اصفهانی مانند ذوق، هنر، پشتکار و قناعت دقیقاً همانی است که جهان از ملت کهن و تاثیرگذار چین می داند و می شناسد. ردپای سابقه حضور چینی های هنرمند و بازرگان در اصفهان و نیز اصفهانیان تاجر هنردوست و فرهنگ شناس در جای جای تاریخ چین قابل مشاهده و مطالعه است.

طالبی گفت: در عصر حاضر نیز این تبادلات هنری و اقتصادی اصفهان و چین گسترشی روزافزون یافته و این حضور دو جانبه شدت بیشتری یافته است.

وی افزود: زبان مهم‌ترین عنصر ارتباطی است و نقشی کلیدی دارد. زبان ملتی کهن با چند هزار سال سابقه و بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون گویشور. این اهمیت و نیاز، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا در دانشکده زبانهای خارجی با کلکسیونی از زبان های زنده دنیا رشته زبان چینی را نیز تاسیس نموده و به علاقه مندان آن عرضه نماید. در طی ده سال گذشته بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی در این رشته فارغ التحصیل شده و هم اکنون نیز ۷۵ دانشجو در حال تحصیل می باشند. در کنار این دانشجویان، دانشگاه اصفهان در طی دو سال گذشته در پی گسترش این رشته در مرکز زبان آموزی دانشگاه بوده که مورد استقبال شمار قابل توجه علاقمندان این زبان قرار گرفته است

طالبی در ادامه گفت: گسترش این رشته و شناخت موانع و مشکلات و نیز پیگیری راهکارهای موثر آموزش زبان چینی در ایران که اینک در آغاز راه طولانی بلوغ و شکوفایی خود است از اهداف این وبینار بوده است. بدون شک آشنایی با همکاران محترم دانشگاهی چینی و همفکری و هم افزایی با همکاران ایرانی در کنار مساعدت و پشتیبانی رایزنی فرهنگی سفارت چین در ایران و نیز انعقاد معاهده‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه‌های ایران و چین به همراه امضای توافق نامه دانشگاه اصفهان با دانشگاه زبان پکن جهت توسعه رشته زبان چینی دانشگاه اصفهان یکی از نتایج مهم این وبینار بوده و بدون تردید باعث ارتقای کمی و کیفی آموزش زبان چینی در ایران خواهد شد.

مسئول فرهنگی سفارت چین نیز اظهار داشت: استادان زیادی از ایران به گسترش زبان چینی پرداخته‌اند و دانشگاه‌های مهمی مثل تهران، اصفهان، شهید بهشتی گروه‌های زبان چینی با خلق فرصت‌های آموزشی، کلاس‌های آنلاین و آفلاین باعث ارتقا سطح زبان و روش‌های آموزش زبان شده اند.

معاون وزارت آموزش چین نیز تصریح کرد: دانشگاه اصفهان و دانشگاه زبان چینی رشته زبان چینی دایر کرده‌اند و در این وبینار شاهد امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های مهم ایرانی و چینی هستیم و امیدواریم در زمینه تربیت نیروی انسانی، تربیت مدرس و امور پژوهشی تلاش بشود.

«لیو ای» رییس دانشگاه فرهنگ و زبان پکن نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه پکن و توسعه همکاری با دانشگاه‌های اصفهان بر علاقه‌مندی‌های مشترک دانشگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =