اتحادیه‌های منطقه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

در راستای برنامه‌های تحولی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل اتحادیه‌های منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درحاشیه جلسه هم اندیشی مسئولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد مقدس در جلسه ای که با حضور روسای استان های شرق کشور برگزارشد، خواستار تشکیل اتحادیه منطقه ای شرق کشور با مشارکت پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان شد و از آغاز به کار اتحادیه منطقه ای شرق کشور در هفته جاری خبر داد.

 طهرانچی افزود: فلسفه وجودی رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تمرکز زدایی، استفاده از ظرفیت های مشترک آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تجانسات مشترک محلی و منطقه ای وهم پوشانی های منطقه ای است.

وی ادامه داد: اتحادیه منطقه ای شرق کشور، تشکیلات جدید و ساختار جدیدی بر دانشگاه تحمیل نمی کند، بلکه با برنامه ریزی منطقه ای و تفویض اختیارات به مناطق موجب تسریع امور می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این طرح، استان ها مانند جزایر پراکنده نیستند که فقط به تهران متصل باشند و خرسندیم که این امر ارزشمند در جوار حرم مطهر رضوی (ع) کلید خورد و چند اتحادیه منطقه ای در کل کشور ایجاد خواهد شد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: هرکدام از این مناطق می تواند هیات ممیزه مستقلی داشته باشد و وجود آستان قدس رضوی ظرفیت بی بدیلی برای این منطقه است.

همچنین در این جلسه،علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی با حفظ سمت به عنوان معین این پنج استان معرفی شد که با اختیارات از سوی رئیس دانشگاه مسئولیت این اتحادیه را به عهده خواهد داشت.

مقرر شد که جلسات ماهانه در این استان ها به صورت مجازی و حضوری برگزار شود و روسای استان ها و روسای دبیرخانه هیئت امنا از جمله اعضای اصلی نشست خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =