پیش بینی بورس در هفته جاری / شاخص کل سبز می‌شود یا نه ؟

بازار بورس در هفته ای که گذشت قرمز پوش بود، دیروز نیز شاخص کل بورس با افت شدیدی روبرو شد که این موضوع سبب نگرانی سهامداران شده است.

همایون دارابی؛ کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ در خصوص وضعیت بازار بورس در روزهای گذشته گفت: دلیل اساسی منفی شدن شاخص ها و به تعبیری قرمز پوش شدن بورس طی روزهای اخیر این بود که این بازار یک دوره رشد را شاهد بود ولی از طرفی نگرانی هایی از جمله نوسانات نرخ ارز، نرخ بهره و قیمت های بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر بازار بورس گذاشت و موجب تلاطم این بازار طی روزهای اخیر شد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی هایی در خصوص مسیر تلاطمی قیمت ها دلیل منفی شدن شاخص هاست گفت: بازار منتظر است تا گزارش  6ماهه اول سال را دریافت و بر اساس همان گزارش ها بتواند برای 6 ماهه دوم سال تصمیم گیری کند و در حال آماده سازی برای ورود به آن مرحله است.

دارابی در خصوص پیش بینی از وضعیت شاخص ها در هفته جاری عنوان کرد: شرایط به نحوی است که نمیتوان به طور دقیق پیش بینی کرد ولی با توجه به اینکه دیروز وضعیت بورس خوب نبود و امروز شرایط نسبت متعادلی داریم به نظر میرسد این هفته عرضه و تقاضای نسبی را شاهد باشیم و باید منتظر ماند و دید که  شاخص ها در اواخر هفته یعنی روز چهارشنبه این شرایط را جبران خواهند کرد یا نه ولی احتمال جبران وجود دارد.  

پایان پیام/

کد خبر: 1111634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =