پرتاب اولین ماهواره عراق به فضا

پس اعلام پیشین وزارت ارتباطات عراق درباره همکاری بغداد و قاهره برای ساخت ماهواره،‌ وزارت ارتباطات عراق رسما اعلام کرد که این کشور به زودی اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز،‌ وزارت ارتباطات عراق، امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که موافقت‌های لازم برای پرتاب اولین ماهواره عراقی به فضا را کسب کرده است.

«رعد المشهدانی» سخنگوی رسمی وزارت ارتباطات عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) خبر داد که «ارکان شهابی» وزیر ارتباطات این کشور امروز در کنفرانس دوم امنیت سایبری عراق اعلام کرده است که عراق به زودی اولین ماهواره خود را  به فضا پرتاب خواهد کرد.

المشهدانی اضافه کرد که این دستاورد با حمایت و دستور  مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور صورت گرفته است که پیشتر بر همگام شدن با پیشرفت تکنولوژی در حوزه ارتباطات تأکید کرده بود.

وزارت ارتباطات عراق، روز سه‌شنبه، به اهمیت وجود ماهواره برای کانال‌های ماهواره‌ای، فرکانس‌های رادیویی و همچنین خدمات‌رسانی پیشرفته و نوین این وزارتخانه پرداخته بود.

 رعد المشهدانی چند ماه پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته بود که با توجه به تجربه موفقیت‌آمیز قاهره در پرتاب ماهواره «طیبه» به فضا در سال ۲۰۲۰ میلادی ، ساخت ماهواره عراقی با کمک طرف مصری در حال بررسی است.

وی همچنین خاطر نشان کرده بود که بغداد با شرکت «ایرباس»‌ فرانسه بر سر اجرای این طرح به توافق رسیده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1112130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =